Att komma över omöjlig kärlek
Jag bröt med mitt livs kärlek efter nästan tre års relation. Under hela tiden vi hade en relation hade jag förhoppningar om att han skulle lämna sin fru, och jag vet att det också var hans intention. Av olika anledningar - som jag inte förstår fullt ut - lyckades han dock aldrig det, trots att han vid flera tillfällen gjorde seriösa försök och även gick i terapi för att få hjälp att lämna sin fru. Men till slut var allt mest bara smärtsamt, det kändes som att det enda jag gjorde var att vänta på honom, och vi skadade varandra mer än vad vi gav varandra. Det går inte en dag utan att jag saknar honom, tänker på honom och önskar att han till slut ska komma till mig... Det är fruktansvärt svårt att gå vidare ur det här, och jag klarar inte av att släppa någon annan man nära mig. Jag sörjer alla drömmar och planer som vi gjorde för framtiden, då när vi båda fortfarande var övertygade om att det fanns en gemensam sådan. Nu läser jag varenda tråd jag hittar på familjeliv som kan hjälpa mig med redskap för hur jag ska gå vidare. Mitt förnuft säger ju att det är nödvändigt, men hjärtat blöder.