Att komma över omöjlig kärlek
Anonym (Varför otrohet?) skrev 2013-06-04 16:29:54 följande:
Eller så är det enkelt. Man bara bestämmer sig en dag - nu är det nog - och sätter stopp för galenskaperna. Visst är det en form av beroende MEN i detta fall borde det vara enkelt att kanalisera om känslorna och rikta dem mot maken - som hon säger sig älska: Jag förstår inte - kommer aldrig att göra det - hur man kan säga sig älska sin partner så mycket men ändå väljer att vara otrogen.Och säga sig må sååå dåligt över det. Men ändå inte vilja bryta beteendet. Som sagt - ganska enkla åtgärder i detta fall - var aldrig ensam med grannen!Min sambo och jag hade varit ihop i 10 år och hade barn ihop. Vi köpte ny lägenhet och då vi satt på banken för lånen så sade banktjänstemannen att det är bra att ha ordentligt skrivna papper då en del skiljer sig. Jag tänkte, ja inte vi. Det gäller inte oss. Vi har det bra ihop. Jag lyssnade inte så noga, tyckte inte att det var aktuellt för oss. Fyra månader senare var vi på resa med jobbet och då plötsligt visade en kollega intresse för mig, helt oväntat. Jag har aldrig varit otrogen och skulle inte fallit till föga med de flesta killar men med denna kille... Nu har det gått ett år och vi jobbar inte längre tillsammans. Vi inledde ingenting men det var många turer och känslor. Jag har aldrig känt så för någon. Jag tror att han var den stora passsionen men det fanns för många andra faktorer att ta hänsyn till, det kunde inte bli nåt då. Jag hade för mycket att förlora. Nu då han är borta så måste jag återskapa det min man och jag hade. Jag tyckte att vi hande det bra, eller sov jag då? Sammanfattningsvis så vill jag säga med detta - man skall aldrig säga aldrig! Det kan bli så nu att jag kanske inte fortsätter med maken. Och den andre mannen är borta. Kanske skulle jag satsat på den andre då det var aktuellt men alla mina tankar kom alltid till samma sak; barnen är för små.