• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy

Har inte blött mer, innan var det ju bara lite blodblandad flytning. Igårkväll var det ju dock så jag kände det blev blött i trosan.

Har haft mycket sammandragningar. Varit på mvc på föreläsning och under tiden (2 timmar) hade jag 5 st rejäla sd. Mensvärk som kommer och går i rygg, ljumskar & mellan benen. Jag avvaktar för det kanske bara ska vara så?

Angående blödningen såg doktorn att det var från tappen i måndags, och varför vet de väl egentligen inte. Men huvudet är långt ner så det kanske töjt och sträckts lite där så det brustit.

• Sara H

Carla: Oj då, jag kanske ska vara på min vakt ifall jag får fler långa förvärkar. Men jag är bara i mitten av vecka 35, så jag hoppas inte att det börjar bli dags än.

Oldy: Det låter som att det är mycket på gång. Har du packat BB-väskan?

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-14 19:46:56 följande:

Carla: Oj då, jag kanske ska vara på min vakt ifall jag får fler långa förvärkar. Men jag är bara i mitten av vecka 35, så jag hoppas inte att det börjar bli dags än. smile1.gif

Oldy: Det låter som att det är mycket på gång. Har du packat BB-väskan? smile5.gif

Pratade med förlossningen igen och så länge värkarna inte är regelbundna eller att jag blöder mycket så är det som det ska vara. Lite tråkigt tycker jag, jag hade gärna fött barn snart

Har faktiskt påbörjat att packa väskan idag, har du packat?
  • MammaMu74

Hello everyhopa!
    Skulle på vanlig rutinkontroll hos BM igår och påtalade att jag hade haft SD som kändes av (är i v 32) hon skickade mig till ett överfull förlossning som var gulliga att kolla upp mig... Vid UL konstaterades det att tappen endast var 0,5 till 1 cm! Två läkare kollade och det blev liggande tranport och blåljus till Eskilstuna då vi inte har ngt prematur avd i Nyköping. Blev ordinerad sängvila med undantag för toabesök.
    Imorse gjordes att nytt UL och det konstaterades att tappen var 3,5 cm?! Jag fattar ingenting... Nu ska en ny bedömning göras imorgon så fortsättning följer...

• Carla300

Ojdå mammamu74! Hoppas att ungen stannar inne ännu...

Jag hade som jag tidigare skrev dålig mage idag vilket jag inte haft på länge och nu ikväll så sjönk bebisen neråt! Ilar och sticker långt långt nere och är inte lika trångt vid revbenen. Börjar bli lite nervöst det här. Vi ska på ett bröllop på lördag som är 150km bort så vi ska sova borta en natt men nu börjar jag nog fundera om vi alls ska våga oss iväg... Men om jag inte har några mer "tecken" före helgen så ska vi väl våga oss bort nog. Men jag blev nog lite nervös nu av allt som hänt idag. Nu ska jag sova. Gonatt:)

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-08-14 20:36:14 följande:
    Hello everyhopa! Skulle på vanlig rutinkontroll hos BM igår och påtalade att jag hade haft SD som kändes av (är i v 32) hon skickade mig till ett överfull förlossning som var gulliga att kolla upp mig... Vid UL konstaterades det att tappen endast var 0,5 till 1 cm! Två läkare kollade och det blev liggande tranport och blåljus till Eskilstuna då vi inte har ngt prematur avd i Nyköping. Blev ordinerad sängvila med undantag för toabesök. Imorse gjordes att nytt UL och det konstaterades att tappen var 3,5 cm?! Jag fattar ingenting... Nu ska en ny bedömning göras imorgon så fortsättning följer...

Oj! Hoppas de ordnar sig & allt går bra! Lite coolt att vi var på samma sjukhus samtidigt! Vi fick flytta över till bb direkt från förlossningen just för de var helt fullt. Är kvar fortfarande pga gbs:en, lillan hade feber vid kontrollen... typiskt...
  • oldy

Oj Mammamu! Vilken tur att de kollade dig.. Konstigt att tappen blivit längre igen? 
    Skriv imorgon igen & lycka till! 

• Stumpan84

Idag var vi på ett sista UL! Gossen väger nu 2982 gram och klassas som normal graviditet! Har haft regelbundna sd hela dagen som sen försvann och magen började tömma sig rejält! Tror nog gossen kommer innan helgen är slut!

• fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-14 22:04:38 följande:
    Idag var vi på ett sista UL! Gossen väger nu 2982 gram och klassas som normal graviditet! Har haft regelbundna sd hela dagen som sen försvann och magen började tömma sig rejält! Tror nog gossen kommer innan helgen är slut!

Åh vad spännande!!!!
  • Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-14 22:17:08 följande:
    Åh vad spännande!!!!

Jepp! Jag tackar för sammandragningarna du skicka
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?