• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Visste inte att choklad kan sätta igång. Låter ju bra i fall att. Jag älskar choklad och kan äta hur mycket som helst.

Idag nedräkning - 3 veckor till bf. Har inga förvärkar för fem öre och bebisen sparkar och bökar på. Men tror ju de började 1 kanske 2 veckor innan sist.

• fru mia
    Stora My skrev 2013-08-17 11:51:02 följande:
    Visste inte att choklad kan sätta igång. Låter ju bra i fall att. Jag älskar choklad och kan äta hur mycket som helst. Idag nedräkning - 3 veckor till bf. Har inga förvärkar för fem öre och bebisen sparkar och bökar på. Men tror ju de började 1 kanske 2 veckor innan sist.

De kanske inte är vetenskapligt beprövat men väldigt gott, man får dock passa sig för ett livslångt beroende ;)
  • Stumpan84
    MammaMu74 skrev 2013-08-17 10:46:34 följande:
    Jag fick två hinnsvepningar med sonen och det hjälpte inte alls mer än att jag hade lite värkar i några timmar.

Åhh vad synd
  • Mammaspärlaa

Hmm täta värkar som gjorde svinont vid tretiden, började med att jag mådde jätteilla och det molade som bara den i mage å rygg. Fick ont ca 30-60 sek ca 5 st ggr på en kvart. Blev jättebajsenödig ( ursäkta info ) och gick på toa.. Fick en lika dan värk till- shit hade glömt hur ont det gjorde... Och nu är allt som bortblåst... Inte en värk i sikte och inga känningar alls:( plockar fram en påse godis istället....

• fru mia
    Mammaspärlaa skrev 2013-08-17 19:25:14 följande:
    Hmm täta värkar som gjorde svinont vid tretiden, började med att jag mådde jätteilla och det molade som bara den i mage å rygg. Fick ont ca 30-60 sek ca 5 st ggr på en kvart. Blev jättebajsenödig ( ursäkta info ) och gick på toa.. Fick en lika dan värk till- shit hade glömt hur ont det gjorde... Och nu är allt som bortblåst... Inte en värk i sikte och inga känningar alls:( plockar fram en påse godis istället....

Vad spännande!!!! Hoppas de sätter fart :)
  • oldy

Tycker "mensvärken" blir mer smärtsam för varje dag. Absolut hanterbart och inte värre än vanlig mensvärk. Jag går liksom och hoppas att det snart är något på G, men det kanske är så här fram tills BF, jag har inte en aning.

• Stumpan84

Vaknar, äter en muffins och mår nu illa =( Kommer bli en trevlig dag detta ju *suckar*

• Sara H

Vill sååå gärna äta frukost (älskar det!) men har ingen aptit what so ever.
    Sträckte mig i sidled för att tända en fönsterlampa förut, och herrejävlar vad det högg till i höger ljumske! Som en kniv! Kroppen blev helt låst för en stund... Men det gick över och nu kan jag röra mig som vanligt. Kroppen är oberäknerlig nu.

Jobbigt Oldy om det ska kännas så där i flera veckor till utan att det för den sakens skull kommer en bebis..!

• Carla300

Åh va spännande det ät här nu! Hoppas att det sätter igång för er snart:)

Jag överlevde bröllopet i högklackat och hade riktigt roligt:) Inga känningar what so ever på att något skulle vara på gång. Men jag har en ny taktik så jag får tiden att gå: planera in saker att göra varje dag.

Angående hinnsvepning så fick jag det tre gånger med sonen, funderade inte. Ich två gånger med dottern, fungerade inte... När jag väntade dottern sa bm att jag själv kunde göra hinnsvepning några dagar efter hennes om den inte fungerade men dottern kom ut sen lite mer än två dygn efter bms hinnsvepning.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?