• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stora My

Hur går det för er som haft känningar till och från de senaste dagarna?

Med mig är det bra. Har mycket sammandragningar och hoppas de har nån slags verkan där nertill också. Men det kanske bara förvärkarna har. Drömde en natt att jag var in på koll där det konstaterades att tappen var redo, så jag tänkte "nu kan det bli när som helst". Önsketänkande!

Jag mår bra så jag känner mig inte spyless graviditeten men är ju nu nyfiken på den lille. Fast på samma gång är jag nervös inför förlossningen, mest att det nog går snabbare denna gång och hur det då blir. Men nog är jag less denna väntan och har nedräkning 19 dagar kvar.

• oldy

Jag får ondare för varje dag som går. 
    Gör alla förvärkar någon nytta? Ibland har jag "bara" sammandragningar, men för det mesta är det omgångar med mensvärk som släpper. 
    Idag var jag hos en kompis och fick jobbig mensvärk så tog faktiskt 2 panodil, gjorde väl ingen större nytta men håller mig från tabletter så mycket annars så tyckte jag kunde ta dessa en enstaka gång..

25 dagar kvar - känns som en evighet.  
    Har aldrig fött barn innan, så jag är inställd på fruktansvärd smärta (fast man ändå aldrig kan föreställa sig) men ser liksom fram emot det på något sätt. Eller ser fram emot att få träffa min bebis - om man kunde göra det smärtfritt hade det ju varit trevligare.. Drömmer 

• Stora My

Oldy: med min första hade jag sk pinvärkar. Ett slags onda förvärkar som bara gjorde ruskigt ont, pinade mig, det ilade i magen (kan inte riktigt förklara) men som egentligen inte driver något framåt som vanliga förvärkar gör (de känner man trycker neråt, molvärker). Jag minns inte hur många gånger jag klockade värkarna och var på väg in och så stannade det av. Tror det började 2 v före bf. Kanske du har pinvärkar nu?!

• oldy
    Stora My skrev 2013-08-18 22:25:56 följande:

Oldy: med min första hade jag sk pinvärkar. Ett slags onda förvärkar som bara gjorde ruskigt ont, pinade mig, det ilade i magen (kan inte riktigt förklara) men som egentligen inte driver något framåt som vanliga förvärkar gör (de känner man trycker neråt, molvärker). Jag minns inte hur många gånger jag klockade värkarna och var på väg in och så stannade det av. Tror det började 2 v före bf. Kanske du har pinvärkar nu?!

Mamma hade pinvärkar när hon väntade mig, kanske något man ärver..

Men så jätteont har jag inte. Men känns som normaljobbig mensvärk som jag i normala fall hade knaprat lite Ipren för att slippa.
  • Carla300

Inga känningar alls här. Har de senaste dagarna fått tillbaka lite illamående vilket inte ät så kul. Kommer oftast på förmiddagen eller när jag åker buss.

Bebisen har huvudet rakt ner förutom på morgonen när det är väldigt högt upp och snett. Känner rörelser lite över allt så har svårt att placera hur bebisen ligger. På fredag har jag nästa bm besök. Har svårt att tro att det skulle bli bebis här den här veckan, men jag har så mycket program så det gör inget:) Är SÅ glad att jag kom ifrån mitt dåliga humör som framträdde förra veckan! Skulle inte ha velat vara så sur resten av tiden som är kvar.

Hoppas att det sätter igång för er snart!:)

• Sarus85

Carla300- har du haft känningar vid dina andra barn? Eller har det börjat pang bom?

• Carla300

Sarus85: Har inte haft några känningar alls före, men gick över tiden 16 dagar med första och 3 med andra. Slemproppen har båda gångerna börjat gå flera veckor före och jag har också börjat öppna mig några veckor före bf. Så jag räknar nog med att gå över bf den här gången också, tyvärr.

• Stumpan84

Sambon jobbar och jag är ensam om dagarna... perfekt recept för att göra en mer depprimerad *suckar*

• Elin8401

Hej ja har ni idag 98 dagar kvar till beräknad förlossning

Dom senaste 4 dagarna har ja varit fruktansvärt trött å hängig, å halsbränna av des like... Idag kom illamåendet å känner mej allmänt sjuk.. som magsjuk..

Lyckost er som inte har så långt kvar!!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?