• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sara H

Jag tänker som du, Carla. Är mitt i vecka 36, fr.o.m helgen är han fullgången och kan komma när som helst. Har hela tiden haft magkänslan att han ska komma innan BF, men de senaste dagarna har det känts som om det kommer ta evigheter tills det är dags. Även om jag har förvärkar och sammandragningar sedan flera veckor tillbaka känns det verkligen inte som att det är dags. Börjar känna mig lite som en elefant, att det här kommer bli en 24-månadersgraviditet. Skulle jag gå 2 veckor över tiden är det knappt 6 veckor kvar till förlossning, och det känns så sjuuukt lååångt!!!

• Stora My

Jag tror inte det är dags tidigare för mig (2 v kvar nu) så skulle det dra igång denna vecka eller nästa vecka skulle jag bli chockad. Har börjat packa BB väskan och tvättar en bebisfilt som ska med just nu.

• madelenee
    Stora My skrev 2013-08-21 14:14:26 följande:

Jag tror inte det är dags tidigare för mig (2 v kvar nu) så skulle det dra igång denna vecka eller nästa vecka skulle jag bli chockad. Har börjat packa BB väskan och tvättar en bebisfilt som ska med just nu.

Vad packar du med i väskan? Har du några tips? Vad ska man ta med för kläder till bebisen? Tänkte när man åker hem och så? Nån som har några förslag?

Jag tänkte också börja packa lite smått snart, 13 dagar kvar :).
  • Stora My

Jag har med en åka-hem-stass, som består av en nyinköpt body, en mössa, byxa och strumpor. Packade med en heldress också ifall jag vill byta på BB. En mysfilt att ha i "baljan" med Barbapapa och en i fleece att bädda om i babyskyddet när vi åker hem. Tänkte att där kan bebisen ha deras kläder. Här måste man ha med egna blöjor och tvättlappar så det har jag packat ner. Har kvar packa ner kläder och hygien till mig, nån tidning, snacks, kamera och inte glömma bort mobilladdaren.

• Carla300

Min väska står och dammar i ett hörn sen några veckor tillbaka. Hinner packa om den många gånger ännu;) Ska installera basen till babyskyddet idag tror jag och så flytta på sonens bilstol. Bekväma arbetsställningar där men magen i vädret;)

Har städat en del idag också och det gav inte en enda sammandragning...

Har ni börjat testa på "hemmaknep" för att få igång förlossningen ännu?

• oldy

Vad många det är som fått sina bebisar innan BF. Ska inte det vara ovanligare?

• madelenee
    Stora My skrev 2013-08-21 15:46:32 följande:

Jag har med en åka-hem-stass, som består av en nyinköpt body, en mössa, byxa och strumpor. Packade med en heldress också ifall jag vill byta på BB. En mysfilt att ha i "baljan" med Barbapapa och en i fleece att bädda om i babyskyddet när vi åker hem. Tänkte att där kan bebisen ha deras kläder. Här måste man ha med egna blöjor och tvättlappar så det har jag packat ner. Har kvar packa ner kläder och hygien till mig, nån tidning, snacks, kamera och inte glömma bort mobilladdaren.

Tack för tipsen! :). Tror jag ska börja packa lite smått imorrn. Ska bara leta fram en lagom väska :)
  • Stora My

Det enda är att jag smaskar choklad. Tror inte på hemmaknep utan bebisen kommer när den är redo.

• Stora My

Oldy: som förstföderska gick jag 8 dagar över. Läste det statistiskt stämmer in första gången. Andra gången blev det 2 dagar innan bf.

• ThereseMariaH
    Stora My skrev 2013-08-21 18:33:47 följande:
    Det enda är att jag smaskar choklad. Tror inte på hemmaknep utan bebisen kommer när den är redo.

Det tror jag också på :) och ja, det är ju vanligare att gå över tiden första gången. De roliga är att de flesta bekanta till mig som fått barn i år och i sommar har fått för tidigt. De är förstföderskor allihop. Men det är ju väldigt individuellt. Jag tror på övertid, men hoppas på inte allt för länge! Vi får hoppas att bebisarna vill titta ut för oss snart :) vet alla vad ni ska ha? Pojke/flicka?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?