• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sarus85

Lovisa är fint! Ett ljuvt namn :)

Har haft "menssmärtor" i rygg och mage hela dagen idag. Riktigt irriterande. Så nu har jag tagit två Alvedon och hoppas på att det antingen släpper eller blir riktiga värkar. Jobbigt att bara gå och ha små ont!

• Sara H
    fru mia skrev 2013-08-25 13:34:32 följande:

De ända jag kan komma på är Lovisa. Ena dotter tycker Linnea. Står rätt still...

Ja, Lovisa är väldigt fint. Tidlöst! Linnea också. Ni får väl dra lott mellan namnen och se vilket som vinner.
  • Carla300

Har ny taktik för att dagarna inte ska kännas så jobbiga. Har inplanerat en massa skoj så jag helt enkelt inte hinner sitta och vara sur över att ungen inte vill ut ännu. Måste ta och göra dagarna lättare för mig på det sättet för det kan ju vara ännu 23 dagar kvar för min del, kanske till och med några dagar längre än så också! Har ni några tips på saker man kan göra så länge man väntar? Har börjat bygga ett 1000 bitars pussel så dit får jag kanske några kvällar att gå;)

• oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-25 14:22:23 följande:
    Lovisa är fint! Ett ljuvt namn :)

Har haft "menssmärtor" i rygg och mage hela dagen idag. Riktigt irriterande. Så nu har jag tagit två Alvedon och hoppas på att det antingen släpper eller blir riktiga värkar. Jobbigt att bara gå och ha små ont!
    Jag har också mensvärk varje dag, i omgångar. Gör ju inte hemskt ont, men ont gör det. Tillräckligt för att det är jobbigt om man är iväg bland folk & bara vill vila sig igenom smärtan liksom. Har haft det så i två veckor nu, så jag vet inte om det gör någon nytta.. 
  • fru mia
    Carla300 skrev 2013-08-25 16:49:26 följande:
    Har ny taktik för att dagarna inte ska kännas så jobbiga. Har inplanerat en massa skoj så jag helt enkelt inte hinner sitta och vara sur över att ungen inte vill ut ännu. Måste ta och göra dagarna lättare för mig på det sättet för det kan ju vara ännu 23 dagar kvar för min del, kanske till och med några dagar längre än så också! Har ni några tips på saker man kan göra så länge man väntar? Har börjat bygga ett 1000 bitars pussel så dit får jag kanske några kvällar att gå;)

Spela yatzy på mobilen, döp motståndaren med samma namn som någon du verkligen vill vinna över = beroende & tiden går lite snabbare :)
  • Sarus85
    oldy skrev 2013-08-25 17:16:54 följande:
    Jag har också mensvärk varje dag, i omgångar. Gör ju inte hemskt ont, men ont gör det. Tillräckligt för att det är jobbigt om man är iväg bland folk & bara vill vila sig igenom smärtan liksom. Har haft det så i två veckor nu, så jag vet inte om det gör någon nytta.. 
    Exakt så har jag det. Ont men inte så ont att det inte går att leva med. Bara otroligt irriterande! Vi får hoppas att det gör nytta för oss! Blir iaf påmind om hur det är att ha mens. Inte kul dvs ;)
  • Sarus85

-Spela candy Crush på mobilen. Vansinnigt beroende framkallande!

-Storkok att frysa in.

-bädda nytt i sängarna

-börja titta på en ny serie

-se en snyftfilm (hormoner gör det ju så mycket värre) så kan du gå helt förstörd i flera dagar över den där jäkla filmen. Haha!
  • ThereseMariaH
    Var lite inne på att lära mig sticka och få ihop något sött till bebis. Det är ju något att sitta och klura med om man inte redan kan det då förstås. Men jag har inte gjort det ännu. Får se om jag börjar med det... :) Det verkar svårt så har dragit ut på det hehe. Finns ju hur mycket sött och fint som helst på denna sidan som man kan sticka. Finns även en guide med filmer hur man gör alla olika moment.

http://www.garnstudio.com/lang/se/search.php

Lite tantvarning att sitta och sticka kanske ^^ men det är ju såå himla fint med stickade kläder! Skulle väldigt gärna vilja ha något av de plaggen, men man ska ju klara av och ha tålamod att göra dom också. 

• oldy
    Sarus85 skrev 2013-08-25 17:51:42 följande:
    Exakt så har jag det. Ont men inte så ont att det inte går att leva med. Bara otroligt irriterande! Vi får hoppas att det gör nytta för oss! Blir iaf påmind om hur det är att ha mens. Inte kul dvs ;)
    Eller hur! Någon gång har jag liksom tänkt att "attans nu är mensen på gång!". Det gör såpass ont så jag skulle vilja ta tabletter, men det ska ju göra så mycket ondare sen så jag försöker härda
  • Carla300
    ThereseMariaH skrev 2013-08-25 18:01:34 följande:
    Var lite inne på att lära mig sticka och få ihop något sött till bebis. Det är ju något att sitta och klura med om man inte redan kan det då förstås. Men jag har inte gjort det ännu. Får se om jag börjar med det... :) Det verkar svårt så har dragit ut på det hehe. Finns ju hur mycket sött och fint som helst på denna sidan som man kan sticka. Finns även en guide med filmer hur man gör alla olika moment.www.garnstudio.com/lang/se/search.php

Lite tantvarning att sitta och sticka kanske ^^ men det är ju såå himla fint med stickade kläder! Skulle väldigt gärna vilja ha något av de plaggen, men man ska ju klara av och ha tålamod att göra dom också. 

Har redan stickat en hel filt åt honom. Började när jag var i vecka 7, blev klar för två veckor sen;)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?