• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Stumpan84

5 dagar kvar här men grabben verkar trivas i magen! Vart så desperat igår att jag ägna mig åt att peta på han konstant och störa han så han inte fick sova meeen han hämnades mot mina revben så jag ansåg mig slagen och slutade.. Funderar på trippel mängd hallonbladste i en och samma mugg idag men det är kanske inte heller bra idé? :-P

• Sarus85

Nix inget här heller. Tror nog att bebis har fått för sig att den har hittat ett permanent boende. Måste ha en väldigt trevlig livmoder, varm och fint inred eller nått

Har lämnat in om vräkning men det verkar inte gå fram!

Kämpa på mammor!!!

• Carla300

Jag har gått på en stor loppmarknad i fyra timmar idag och skuffat syskonvagn med 28kg ungar i men ändå inga känningar alls annat än ont i hälarna... Mitt humör och tålamod börjar ta slut. Vill bara ha ut ungen NU! Envisa barn som inte vill ut... Hoppas att vi alla inte går över tiden i alla fall!

• ThereseMariaH

Du är inte ensam om att vara trött på graviditeten Carla :) skönt att göra nåt för att tiden ska gå lite snabbare iaf :) minns inte när du hade bf :/ men här är det 13 dagar kvar... Ska till bm 4.e september (har bf 6.e) och nu när jag var där sist så sa hon "då bokar vi ny tid nästa gång du är här" precis som att hon vet att jag ska gå två veckor över tiden. Känns ju uppmuntrande :P så då är det isf en månad kvar! Yey! Tung som en flodhäst och dallrande anklar och fötter pga vätska. Och bäckenet som känns som att det ska dela sig mitt i tu. Och gå med det en hel månad till.. blä! Känns som att det hänger en stor klump mellan benen när jag sätter mig på toaletten. Är det vanligt? Eller så känns det som att det är väldigt blodfyllt/svullet liksom, som att det snart ska spränga där nere :P vet inte alls... Är ju dom sagt första gången det här.

• Carla300

Ja, 9 dagar kvar nu till bf för min del. Det är ju egentligen inte mycket alls men när man är beredd på att bebisen kan komma när som helst så känns det nog som ganska lång tid. Han kan ju komma idag eller om 23 dagar. Lite frustrerande att inte veta.

Har fått sova inatt igen. Skönt! Idag skulle jag bra kunna tänka mig att föda barn:)

• ThereseMariaH

Nä det är inte långt kvar, men när man själv går runt med den lilla inuti så känns det som en evighet. Skönt att få sova! Hade jag med velat, men vaknar flera gånger varje natt. I natt var det sammandragningar och halsbränna, och allmänt obekvämt i sängen. Tröttsamt! Hade vart skönt att få en hel natt sömn.

• fru mia

Nä nu börjar de bli dags för fler bebisar i tråden... ingen har ju visserligen passerat BF men nu börjar t om jag bli otålig för eran skull ;) känner hur jobbigt ni har det! Min lilla har hunnit bli 12 dagar fast ännu namnlös :)

• Sara H
    fru mia skrev 2013-08-25 12:41:40 följande:
    Nä nu börjar de bli dags för fler bebisar i tråden... ingen har ju visserligen passerat BF men nu börjar t om jag bli otålig för eran skull ;) känner hur jobbigt ni har det! Min lilla har hunnit bli 12 dagar fast ännu namnlös :)
    12 dagar, jisses vad tiden går! Har ni några namnförslag till lillan som ni funderar på?
  • fru mia

De ända jag kan komma på är Lovisa. Ena dotter tycker Linnea. Står rätt still...

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?