• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sarus85

Här har sonen fått feber. Så vore väl typiskt om bebis kommer nu :-/

Är det så att pojkar brukar komma senare än flickor? För det stämmer på de flesta jag vet!

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-22 20:56:06 följande:

Jag tänker på de som inte ens vet att de är gravida, de som röker eller missbrukare av tyngre saker som fått friska barn. Min bebis borde väl må bra trots att jag inte fått i mig fisk 3 gånger i veckan och så :)

Äter sällan frukt för att jag är allergisk mot de flesta..

Ja klart man ska få unna sig nu när man väntar :) jag har Iofs gått upp 15 kg nu men har ingen panik över det, det fixar jag, hunden & barnvagnen sen smile5.gif

Du ska se att din lilla tjej mår prima, även om du ätit fisk så ofta! Nä, så länge man mår bra får vågen visa vad den vill tycker jag. Känner mig rörlig trots mina +24 kg, och som du skriver Oldy: Hund- och barnvagnspromenaderna gör sitt! Sen längtar jag enormt efter att återgå till löpningen, låg på 3-4 mil i veckan. Så jag är inte ett dugg nojjig eller orolig för att mina gravkilon ska bestå. Men jag tänker inte stressa heller.
  • käärlek

I min vän/bekantskap är det tvärt om med tjej/kill-födslar. Alla mina vänner har fått grabbarna innan BF medan tjejerna dröjt.. Så det är nog väldigt olika och individuellt. ;)

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-22 22:19:49 följande:
    Du ska se att din lilla tjej mår prima, även om du ätit fisk så ofta! Nä, så länge man mår bra får vågen visa vad den vill tycker jag. smile1.gif Känner mig rörlig trots mina +24 kg, och som du skriver Oldy: Hund- och barnvagnspromenaderna gör sitt! Sen längtar jag enormt efter att återgå till löpningen, låg på 3-4 mil i veckan. Så jag är inte ett dugg nojjig eller orolig för att mina gravkilon ska bestå. Men jag tänker inte stressa heller.
    Oj vad duktigt att springa så mycket! Själv hatar jag att springa.. Men promenera är skönt

Nej ska absolut inte stressa heller. Ska mysa och ta tillvara på tiden med bebis & inte ägna tankarna åt att banta!
  • Carla300

Trodde faktiskt att det var på gång inatt. Fick som vanligt fövärkar efter "färdknäpp" igår men de brukar alltid försvinna när jag somnar. Den här gången var de kvar 5 timmar senare när jag vaknade. Jag mådde samtidigt lite illa och hade typ frossa. Två timmar, flera toalettbesök och en banan senare somnade jag äntligen om. Tredje natten jag legat vaken nu utan orsak. Förvärkarna inatt var så milda att jag lätt hade sovit igenom dem men jag har tydligen fått sjukt svårt att somna om!

Besvikelsen när man vaknar och inser att allt är som vanligt... Varning för tant med dåligt humör här...

Hur är det med er idag?

• Stumpan84

Hänger mig själv nu... Trött på falsklarm om kvällarna, trött på ont i bäcknet, trött på dåligt mående, trött på fan allt som har med graviditet att göra!!

• Stora My

Carla: du kanske också har reagerat på fullmånen de senaste nätterna?! En tanke bara, förutom att det nog beror på sluttampen.

Idag är det fredag så humöret kan inte vara annat än glatt. Fast jag vaknade med ont i ryggen, bara på höger sida. Aj! Jag behöver massage. Ska ta en promenad nu på morgon med förhoppning den lille sjunker ner och fixeras. Han var ju ännu ruckbar när jag var på mvc i veckan.

Angående mat och vikt så är jag ledsen jag lagt på mig 15 kg så det är mitt mål gå ner dem till årets slut. Det kommer gå bra med promenader och slut på allt gott man unnar sig nu och sånt man annars inte äter (som mjukt bröd).

• Carla300

Jag brukar kunna reagera på fullmånen så det är nog förhoppningsvis den som bråkar. Vill inte fortsätta med så här dåliga nätter!

Allt var bra vid dagens mvc besök. Huvudet ner, hjärtljuden lät färdiga för förlossning(?), lågt blodtryck och bra järnvärde. Gått upp lite mindre än 5kg sammanlagt. Hoppas att jag inte behöver komma dit nästa vecka!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?