• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Carla300

Stumpan84: Så har jag det ofta. Uttråkad/rastlös men trött:p

ThereseMariaH: Ja det var väldigt segt! Speciellt eftersom jag fått stoppa förlossningen både i vecka 27 och 32 så alla trodde att han skulle komma före bf... Med dottern ställde jag in mig på lika mycket övertid men hon överraskade oss och kom redan tre dagar efter bf;) Nu ställer jag in mig på att det kan bli mycket övertid igen. Pojkar brukar komma senare än flickor...

Har sovit dåligt inatt igen. Haft obekvämt åt magen, stickningar i ljumsken, lite illamående och haft svårt att somna om. Jobbigt om nattsömnen ska börja krångla nu när man snart behöver en massa energi!

• Sara H

Någon av er omföderskor som har erfarenhet av vändningsförsök och/eller sätesförlossning? Vår son ligger med huvudet uppåt nu, och jag ska på vändningsförsök om en vecka. Vill ogärna göra KS, så jag ska även göra en bäckenröntgen om det är så att vändningsförsöket misslyckas. Om ni har några egna upplevelser av detta får ni gääärna bomba mig med ALLT!

• Carla300

Sara H: Har tyvärr ingen erfarenhet. Var själv på ul för att de misstänkte snedläge så då skulle det ha blivitåvändninggsförsök men huvudet var ner som tur var.

Började må illa igår kväll och det håller i sig... Inte så illa att jag måste spy men ändå. Känner mig lite konstig i kroppen och inatt så kändes något annorlunda också. Tror att bebisen sjönk neråt igen men han brukar hoppa upp igen. Hoppas lite att det här måendet skulle kunna vara ett tecken på att det närmar sig men har hört om många som mått illa mot slutet men att det ändå inte satt igång på länge så knappast händer det något här.

• Stora My

Carla: tycker du har en del symtom att det snart är dags. Fast trist med illamående.

Mår själv lite illa men det pga att jag tryckte i mig 2 rulltårtebitar på raken. Rymdes inte riktigt i magen.

• oldy

Äter ni nyttigt?

Sen jag blev sjukskriven och stillsam har jag inte så stor aptit. Idag har jag mest ätit mackor, med lite olika pålägg som keso, salami (fryst sedan tre dygn), tomat och sånt. Får lite dåligt samvete..

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-22 20:30:42 följande:

Äter ni nyttigt?

Sen jag blev sjukskriven och stillsam har jag inte så stor aptit. Idag har jag mest ätit mackor, med lite olika pålägg som keso, salami (fryst sedan tre dygn), tomat och sånt. Får lite dåligt samvete..

Jag äter det som kroppen är sugen på. Senaste tiden har det varit väldigt mycket naturell lättyoghurt med havregryn och lite russin. Bröd är mitt enda craving som hängt med från början, åt aldrig smörgås innan jag blev gravid. Det går åt ca 4-5 brödskivor om dagen, är sååå gott! Var en stor frukt- och grönsaksfantast innan, det är det verkligen sämre med nu, för kroppen är helt enkelt inte hungrig på det alls. Men jag ser ändå till att äta det varje dag. Äter inget godis och dricker ingen läsk. Piggelin slinker gärna ner efter maten, med det är typ allt i snaskväg.
  • Carla300

Coca-Cola och choklad åker ner i större mängd än normalt nu. Men utöver det äter jag väl ganska bra mat. Är dock inte så jättenoga med vad jag stoppar i mig nu sista veckorna. Har ändå bara gått upp ca 5kg och att gå och vänta på bebisen är lagom tråkigt så orkar inte fokusera på maten också:p

Nu är Me&I partyt över så nu får ungen komma! Varsågod:D

• oldy

Jag tänker på de som inte ens vet att de är gravida, de som röker eller missbrukare av tyngre saker som fått friska barn. Min bebis borde väl må bra trots att jag inte fått i mig fisk 3 gånger i veckan och så :)

Äter sällan frukt för att jag är allergisk mot de flesta..

Ja klart man ska få unna sig nu när man väntar :) jag har Iofs gått upp 15 kg nu men har ingen panik över det, det fixar jag, hunden & barnvagnen sen

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?