• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-21 18:36:22 följande:

Oldy: som förstföderska gick jag 8 dagar över. Läste det statistiskt stämmer in första gången. Andra gången blev det 2 dagar innan bf.

Jag vill verkligen inte gå över, men det är mitt första så man kan väl räkna med det..
  • Carla300

Gick över 16 dagar med första!

Vi gjorde fvp så vet att vi får en pojke:)

Jag tror också att bebisen kommer när den är redo. Vill absolut inte bli igångsatt! Tänker nog försöka få vänta några dagar till före jag blir igångsatt sen om jag går 14 dagar över tiden (om allt ser bra ut med bebisen då).

• ThereseMariaH
    Carla300 skrev 2013-08-21 19:47:36 följande:
    Gick över 16 dagar med första!

Vi gjorde fvp så vet att vi får en pojke:)

Jag tror också att bebisen kommer när den är redo. Vill absolut inte bli igångsatt! Tänker nog försöka få vänta några dagar till före jag blir igångsatt sen om jag går 14 dagar över tiden (om allt ser bra ut med bebisen då).

Oj! Det måste vart segt att vänta dom 16 dagarna. Tycker det är långdraget redan nu... Vill heller inte bli igångsatt. Har fått för mig att det blir en jobbigare förlossning då.

Roligt att veta vad det blir :) vi har ingen aning. Men alla som sett magen tror att det blir pojke. Jag själv är jätteosäker, kan lika gärna bli en flicka.
  • fru mia
    oldy skrev 2013-08-21 16:55:24 följande:
    Vad många det är som fått sina bebisar innan BF. Ska inte det vara ovanligare?

Min första kom i v 38+5 Alla sa att med första går man över så jag var inställd på de. Andra & tredje kom i 38+0 båda två.
  • Stumpan84
    oldy skrev 2013-08-21 16:55:24 följande:
    Vad många det är som fått sina bebisar innan BF. Ska inte det vara ovanligare?

Båda mina kom tidigt (första 2 dagar innan efter att ha blivit konstant stoppad från vecka 26 och andra kom 37+4 efter igångsättning pga vattenavgång) men min kropp är antigraviditet med... Nu har jag 8 dagar kvar och det är första gången jag har gått så här långt utan komplikationer! Dock är jag vääääldigt redo att få ut han nu :-P
  • oldy

Jag är inställd på att gå över men bebisen är mer än gärna välkommen nu! Går in i vecka 38 imorgon så den är ju färdigbakad

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-21 21:14:53 följande:

Jag är inställd på att gå över men bebisen är mer än gärna välkommen nu! Går in i vecka 38 imorgon så den är ju färdigbakad smile1.gif

Är också inställd på att gå över, även om magkänslan hittills sagt att det blir lite före. Men det är väl att hoppas för mycket. Bara det inte går över in i oktober, det skulle vara knäckande... Please no, säger jag!
  • ThereseMariaH

Det är livligt i magen nu på kvällskvisten :) har ni också kvällsbebisar? Eller morgonbebisar? Uh! Började med järntabletter idag... Bm tyckte jag skulle göra det. Roligt nu precis i slutet när man är som mest trött på illamående och halsbränna. Fick en liten boost av illamåendet, måste vara järntabletterna. Mått väldigt illa... Finns det inget bättre alternativ?

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-21 21:42:41 följande:
    Är också inställd på att gå över, även om magkänslan hittills sagt att det blir lite före. Men det är väl att hoppas för mycket. Bara det inte går över in i oktober, det skulle vara knäckande... Please no, säger jag!
    Jag borde ju slippa få bebis i oktober, men slutet av september kan det ju bli :/ har ökat hallonbladsteet till 2 koppar per dag nu, inte för att det kanske gör nån nytta..

Tänk att det ska vara så segt att vänta nu, så snabbt som graviditeten flög förbi i början
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?