Inlägg från: ThereseMariaH |Visa alla inlägg
  • ThereseMariaH

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Har 18 dagar kvar till bf :) går bara hemma nu. Väldigt tråkigt! Vill bara att det ska sätta igång snart. Går en stickande känsla i underlivet ibland när bebis rör sig, det kan göra lite ont, men bebis har ju vart fixerad några veckor nu. Lite "mensvärk" ibland som försvinner efter några minuter... Men långt ifrån sån värk jag har när jag har mens. Inga blödningar, inte rikligare flytningar än vanligt. Känns som det är evigheter kvar! Tror på lång övertid... 😒

• ThereseMariaH
    Stumpan84 skrev 2013-08-19 12:38:29 följande:
    Sambon jobbar och jag är ensam om dagarna... perfekt recept för att göra en mer depprimerad *suckar*

Vet hur det känns... Gör trist att vara hemma och vänta! När har du bf?
  • ThereseMariaH
    Stumpan84 skrev 2013-08-19 15:04:29 följande:
    Den 28:e så om 9 dagar... dock fick jag nu höra att min barn från ett tidigare förhållande ska vara hos mig i en extra vecka för deras pappa har fått njursten! :D Thank you kidneystone! Extratid men barnen innan bebisen kommer tackar man inte nej till! :D
    hehe härligt för dig :) Mindre härligt för honom med njursten :P 
    Åh då har du inte långt kvar iaf... 18 dagar känns som en evighet!! 
  • ThereseMariaH
    Stumpan84 skrev 2013-08-19 15:22:33 följande:
    Nä men det kallas för karma.. be a bad person and bad stuff happends ;) haha
    Nopp det är 9 fjuuuuuttiga dagar kvar... min bästa kompis jävlas och säger att av ren princip kommer jag säkert gå 1 dag över bara för att dom andra två va tidiga haha 
    Får hoppas på att du slipper gå över då :)
    Lycka till! 
  • ThereseMariaH
    oldy skrev 2013-08-20 12:39:02 följande:
    Fick mycket förvärkar på promenaden innan och nu blev jag lös i magen (ursäkta info). Analyserar vartenda litet symtom & hoppas att det gör nån nytta.. Har också druckit cola varje dag nu, typ 2 burkar om dagen i en vecka. Får lite dåligt samvete för bebisen, men det är ok att dricka eller? Annars har jag inte varit så onyttig under graviditeten men nu är jag så sugen på cola, är sjukskriven & ligger mycket framför tv:n liksom

17 dagar kvar nu... Och det är samma här, grinig och irriterad. Har också blivit mer onyttig det sista. Men 2 cola om dagen är nog ingen fara, man ska ju inte få i sig för mkt koffein men man kan ju dricka två koppar kaffe om dagen utan problem. Fast det är ju sjukt mkt socker man får i sig.
  • ThereseMariaH
    oldy skrev 2013-08-20 13:18:36 följande:
    Ja jag har fått springa på toa mycket på sistone för nummer två, så det är väl kanske bara så det ska vara..  Klart vi är värda lite cola! 
    ThereseMariaH skrev 2013-08-20 13:06:09 följande:
    17 dagar kvar nu... Och det är samma här, grinig och irriterad. Har också blivit mer onyttig det sista. Men 2 cola om dagen är nog ingen fara, man ska ju inte få i sig för mkt koffein men man kan ju dricka två koppar kaffe om dagen utan problem. Fast det är ju sjukt mkt socker man får i sig.
    Tre koppar kaffe är faktiskt okej Dricker inte kaffe alls och har hört att så länge man inte dricker litervis med cola så är det ingen fara.  Har dragit ner mycket på godis och annat onyttigt sen jag blev gravid så colan unnar jag mig. Promenerar dagligen och springer upp & ner för massor av trappor med så det är nog ingen fara.  Tänker mer på tillsatser och sånt, men det kan nog vara lika illa att dricka juice. Och light-produkter skulle jag inte få för mig att stoppa i mig just nu!  

Åh skönt att kunna röra på sig :) själv kan jag inte för då ömmar det nåt fruktansvärt i ljumskarna. Så det blir soffläge, skittråkigt! Nä det är nog ingen fara med colan :)
  • ThereseMariaH
    Zayco skrev 2013-08-20 17:38:45 följande:
     I lördags kom min lilla flicka Nästan två veckor tidigare än beräknad födsel. 3014g och 45 cm ren kärlek

Åh!! Stort grattis :D nu längtar vi nog alla lite extra efter våra små :)
  • ThereseMariaH
    oldy skrev 2013-08-20 14:32:22 följande:
    Kan och kan, är sjukskriven för foglossning och det finns ingen hiss i huset, bor på tredje våningen och hunden måste ut

Ligger också den mesta tiden av dygnet, tur att det finns serier att glo på!

Ja okej :) har foglossning, men är kanske lite envis och inte tycker att det är någon fara. Men om man gått några timmar, sen sitter ner och ska gå igen, så ja, går det inte :P hehe

Ja det är tur det finns :) följer du någon nu? Har precis sett alla sesånger av Hells Kitchen. Är på allra sista avsnittet nu, så sen när det är slut får jag påbörja en ny.
  • ThereseMariaH
    oldy skrev 2013-08-20 19:40:14 följande:
    Samma här, och när jag varit för envis gråter jag av smärta några timmar senare.. :( Jag såg precis klart "orange is the new black", se den om du inte gjort det! Nu vet jag inte vad jag ska se.. :)

Nä jag vet! Man vill ju röra på sig! Men ja, det gör hemskt ont sen... Okej :) den har jag inte sett. Två serier som jag satt som klistrad vid var Prison Brake och Dexter. Väldigt spännande! Om man gillar den typen då :)
  • ThereseMariaH
    oldy skrev 2013-08-20 20:57:45 följande:
    Ja finns massor av bra :) jag kanske skulle ta mig an Dexter då :)

Ja det tycker jag! De första säsongerna är riktigt bra :) blir spännande med en gång. Den sista säsongen kom nu i sommar. Det kommer ett avsnitt i veckan så jag väntar tills hela har kommit så kan jag ha maraton sen ;) men du har ju några säsonger och avsnitt att se innan du börjar med den. Skulle nog lätt kunna se om alla säsongerna igen och börja på avsnitt ett.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?