Inlägg från: ThereseMariaH |Visa alla inlägg
  • ThereseMariaH

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Var hos Mvc idag. Frågade henne om hon kunde känna hur stor bebi vi kommer få. Hon trodde inte det var någon bjässe vi hade. Hon kände rumpan benen och ryggen. Väldigt svårt men hon skulle gissa 3500gr pluss minus. :) och allt annat såg bra ut, mer vätska i kroppen så jag har fått ont i händerna/fingrarna. Och såklart var vikten över 80 som jag trodde. :( Om ingen bebi har kommit det närmaste så blir det hinnsvepning den 13 september. Jag tyckte det gjorde lite ont att göra cellprov så vad gör inte detta då??? :/

• ThereseMariaH

Carla: ok. Jag fick smärtor efter cellprovet tom. Så det kanske funkar för mig, men man vet ju Aldrig. Om inte det heller funkar så bokar bm tid för igångsättning. det som jag absolut inte vill ha. Men om inte bebis kommer ut av sig själv så vad ska man göra?

• ThereseMariaH

Är lite avundsjuk att du ens kan gå på en PowerWalk. Får ont som fasen om jag går fort. Haft lite ont i nedre delen av magen ikväll... Och nu är har det gått över till ländryggen. Det har det inte gjort förut.. Men tror fortfarande inte på någon bebi denna veckan.

• ThereseMariaH
    Sara H skrev 2013-09-05 06:38:47 följande:
    Igår kom vår efterlängtade Tor! Kl 21.50, exakt 4 timmar efter vattenavgången. Han var 17 dagar för tidig, men med sina 3835 g var det helt dags! Allt har gått jättebra, en stor eloge till personalen här i Helsingborg som hanterade sätesläget på bästa sätt. Jag svävar på moln! <3

Stort grattis och bra jobbat :)
  • ThereseMariaH

Stora My: hoppas att det händer nåt snart :) Gud vad många bebisar det har kommit nu. Vill också ha min nu! Bf i morgon! Har inte haft några känningar alls inatt. Sovit nästan hela natten. Men det lilla jag kände igår kväll är helt borta. Reste mig upp vid ett tillfälle igår pga av trycket i strupen. Så som jag brukar göra och sambon frågade direkt ( eftersom jag gjorde en konstig min pga av illamåendet) "har du en värk nu??" -"nej det har jag inte" "nähä.. När ska du få det då?, vår bebis vill aldrig komma ut.." Haha stackarn är nästan mer otålig än mig nu.

• ThereseMariaH

Carla300: känns samma här... Helt dött på tecken. Pappa ringde förut och frågade om nåt var på g. Och svärmor likaså. Men jag sa att det blir nog ingen bebis denna veckan, jag hör av mig om jag känner nåt. Varför kan ungen bara inte komma ut?? Så onödigt att ligga där inne. Vi kommer ändå tvinga ut den om två veckor om inget händer. Så oavsett 15 dagar till så är han eller hon här. Och det är iaf faktum. Men blä så tröttsamt!

• ThereseMariaH

Stora My: Ja nån gång kommer det sätta igång, det är en sak som är säker. Ja, lite jobbigt när kompisar och familj tror att nåt är på g gela tiden. men ingenting händer. Precis som att man ska vara gravid resten av livet. Tror nog det är dags för dig alldeles strax :) för dig också Carla. Ni känner ju något iaf :)

• ThereseMariaH

Stora My: hoppas du slipper gå runt med den pinan och att det sätter igång nu! Jobbigt.. ::P Carla300: jag tror på bebis i helgen ;) Mammaspärla: ja mamma ringde mig i morse och jag svarade inte för jag hade slumrat till i soffan efter tidig frukost kl 7. Så hon trodde självklart att jag hade åkt in, så hon ringde mormor direkt "nu tror jag helt säkert hon åkt in! Hon svarar inte på mobilen!" Haha så ho. Blev lite besviken när jag ringde upp och sa att jag bara sov. Har inte känt nåt alls idag heller. Små sammandragningar som kommer nån gång ibland bara. Bf idag förresten... Men nepp ingen bebis. Så idag blir det en sväng till plantagen, åka och sola hos mamma och sen baka köttfärspaj till matlådor.

• ThereseMariaH

Carla300: som sagt så tror jag det blir bebis för dig i helgen! :D hihi Inga som helst känningar... Fick en pyttesammandragning hos mamma idag. Och nu är jag dålig i magen. :P det har jag vart några dagar nu iofs. Vet inte om det är nåt tecken men. Hehe. Det är bara att vänta... Och nu hörde även moster av sig om det hade hänt nåt.

• ThereseMariaH

Mammaspärla: har också ökat ca 20 kg! Härligt. Fötterna är värst nu, dom är som stora bollar och huden spänner, och vigselringen har jag fått ta av mig. :P härligt! Men det jobbar vi bort sen när bebisarna vill komma ut nån gång!! Bebis bökar runt inne i magen här, hade vart mysigt att ha med han/hon i soffan här nu istället tillsammans med fästmannen och fredagsmyset. Men den vill hellre ligga där inne och sprattla och trycka på nerver så man ligger här i soffan och rycker. Hehe.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?