Inlägg från: ThereseMariaH |Visa alla inlägg
  • ThereseMariaH

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sarus85 skrev 2013-09-17 13:17:43 följande:
    Medela har en flaska som ska likna bröstvårtan och göra det lättare för amning och flaska. Vi har en sån och fungerade utmärkt på vår första. Jag har inte testat den än på lilleman utan vill få igång amningen ordentligt först!

Okej :) låter bra. Sambon kom hem med en flaska från Avent igår som såg väldigt bra ut. Hon åt med god aptit från den igår kväll :) och nu och i morse har jag ammat (med amningsnappen då) och så hade han även köpt en tröstnapp. Funkar bra när hon är gnällig och bara vill snutta. Hon vill ju fortfarande ligga på mig men jag slipper ha henne hängandes i bröstet jämt när hon ska sova. Bra hjälpmedel det finns :) Läste även om amningsnappen på nätet. Det stod att om man använder den för mycket kan mjölkproduktionen minska?? Nån som har erfarenhet om det? Vill ju ha tillräckligt med mjölk till bibliska sessa...
  • ThereseMariaH
    Sara H skrev 2013-09-18 18:03:13 följande:
    Har spenderat natten på sjukhus med Tor. Han drabbades av andnöd igår kväll, så det blev ambulansfärd och tre timmar på barnakuten innan vi lades in på Neontalavdelningen. Där har han legat med EEG och syremätare under natten för att se om han har nån krampsjukdom. Han har kollats igenom från topp till tå och alla tester ser jättebra ut, han har varit sig själv under hela sjukhusvistelsen. Bedömningen är att han satt kräks i halsen i sömnen, som stängde struplocket och gav honom andnöd och panik. Tack och lov för att vi har en babyvakt hemma eftersom vi var i köket JUST då när detta hände, men hörde honom skrika till från sovrummet. Hemska tanke om vi inte fått upp honom från liggläge snabbt... Och shit vad tacksamma vi är över att barnsjukvården inte tar några risker utan kollar igenom allt så noga! Låter ju så harmlöst med kräks i halsen, men det var det hemskaste jag sett att vår lilla älskling inte kunde andas. Usch och fy, hoppas aldrig att det händer igen. Jag grät som en tok igår och är helt slut idag, men nu vilar vi iaf ut hemma och Tor mår bra. <3

Ååh fy vad hemskt! :( kan förstå din oro! Men väldigt tur och skönt att allt är bra med honom nu.
  • ThereseMariaH

Hur går det för er med dom små? Och hur går det med mjölkstockningen Carla300? Blivit bättre? Min lilla snutta är som ett plåster på mig hela tiden. Nåde mig om jag lägger ifrån mig henne i sin säng när hon somnat. Då vaknar hon och gnäller och skriker så får jag lägga henne vid tutten igen... Nu har hon legat på mig sen kl 15.40. :P Men mysigt är det allt. :)

• ThereseMariaH

Var på BVC idag för vägning och mätning för vår lilla Leia. Hon är 12 dagar idag och hon har gått upp 50 gr på en vecka... Inte mycket, men det är uppåt iaf. Så nu ska jag amma minst varannan timma. Har haft 4 timmars intervaller tidigare men måste amma oftare nu för det verkar som mjölkproduktionen minskat lite. Så hon är inte riktigt nöjd på kvällarna. Ska tillbaka på fredag så får vi hoppas att hon ökat mer i vikt, annars blir det att läggs till ersättning.

• ThereseMariaH
    Stora My skrev 2013-09-25 08:20:15 följande:
    ThereseMaria: Leia kommer säkert gått upp i vikt till nästa vägning när du ammar tätare. Var tredje timma funkar bra tycker jag men längtar till det planar ut och blir var fjärde timma. Men så jobbigt om du ska väcka henne varannan timma att amma fast det är säkert nu i början så bvc ser att hon ökar i vikt.

Ja jag hoppas det. Men det känns som om mjölken minskat en hel del... Så är rädd för att hon inte får i sig så mycket. Men det är väldigt skönt att det inte är ömt och spänt längre som det var första veckan. Kände mig sjuk och dåsig hela tiden. Men det är borta också. Ja det är lite svårt att hålla 2 timmars mellanrum. Någon gång har det tom 4 timmar. Men försöker så gott jag kan. Oldy: usch då! :( det kommer bättre dagar!
  • ThereseMariaH

Sega ostbågar är guld :) synd att det bara är jag som gillar det. hade gärna öppnat påsen dagen innan, men det är förbjudet! :P fast det går bra ändå :) Verkar ha fullt upp med besöken :) här har alla redan träffat nykomlingen. De kunde inte hålla sig en vecka ens innan alla skulle hit. Begränsade oss till ett besök på en dag dock. Tyckte det var lite påfrestande att alla ville komma första veckan. Jag sa nej men de var på och frågade hela tiden ändå. Så fick liksom "jaja ok det går väl bra" det var inga långa besök iofs så det gick allt bra. svärmor har vart en klippa! hjälpt tillmed tvätt mat och tröstat den lilla när hon vart här. Men nu har ju alla närmaste fått träffa henne så det är lite lugnare nu. Hon är ju bara två veckor :P Amma varannan timma gick ganska bra igår :) idag har hon ätit tre gånger och ska ge henne en fjärde gång nu snart. Om jag lyckas väcka henne. Och har hunnit med att plocka undan grejer, läst tidningen, dammat pluss gjort iordning massa rentvätt som bara legat. Så nu får sambon dammsuga har jag bestämt! ;) Nu ska jag se om jag får väckt lilla Leia :)

• ThereseMariaH

Det tar emot lite och väcka lillan hela tiden när hon sover så gott. Och hon somnar ju mitt i maten eftersom hon är trött efter jag har väckt henne. Lilla dockan

• ThereseMariaH

Vart på BVC idag och Leia hade gått upp ca 50gr på tre dagar ungefär. Bm tyckte det var lite. Hon väger nästan sin födelsevikt, några få gram kvar men bm sa att hon borde gått upp ca 150 gr till. Jag tror inte hon blir riktigt mätt när jag matar henne. Om hon inte somnar vid bröstet så är hon ALLTID gnällig och skrikig när jag tar bort henne. Och jag tar bort henne eftersom hon alltid somnar efter 10 min en kvart. Antar att hon ätit klart då men kanske inte? Så svårt att veta. Ska börja med ersättning på kvällen nu eftersom det är då hon skriker som mest. Så kanske hon blir mer nöjd och mätt och somnar bättre.

• ThereseMariaH

Underbart fin och stilla morgon idag :) inte ett moln på himlen och ingen trafik utanför lägenheten. Lillan har mått illa nu på morgonen, så det skedde en lite större olycka :/ så hon blev ledsen men det räckte med att lägga henne i famnen och krama och pussa på henne så somnade hon på två röda. Nu ligger vi och myser i soffan

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?