• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • Sarus85

Skönt du slipper gbs denna gången Carla :)!

Jag har så ont av min foglossning idag :(. Så nu får bebis gärna komma så jag slipper den. Är ju ändå vaken på natten så kan lika bra ha en bebis att vara vaken med :)

Kan inte fatta att det snart kommer en bebis. Är så nyfiken på hur han kommer se ut!

• fru mia

Vad roligt att de börjar hända lite nu! Stumpan84: lugnet före stormen vet du... skickade förlossningsvärkarna också men de va lite längre leveranstid än dom andra men dom är påväg ;)

• Stora My

Jag var och handlade nu på morgon och hade problem ta mig runt affären. Det gjorde ont och ilade så nu tror jag lillen håller på fixera sig klart.

• Stumpan84
    fru mia skrev 2013-08-15 10:15:35 följande:
    Vad roligt att de börjar hända lite nu! Stumpan84: lugnet före stormen vet du... skickade förlossningsvärkarna också men de va lite längre leveranstid än dom andra men dom är påväg ;)

Haha skicka du med posten eller ups?
  • Carla300

Usch vilket uselt humör jag är på ikväll. Är bara trött på att vara gravid idag. Det ilar och sticker långt nere men inget mer än det. Kan han inte bara söka sig ut nu!

Tänk att jag klagar såhär redan fastän den ännu är 19 dagar kvar till bf. Kommer att bli en lååång väntan om mitt humör håller sig så här dåligt. Suck.

• Stumpan84
    Carla300 skrev 2013-08-15 18:15:49 följande:
    Usch vilket uselt humör jag är på ikväll. Är bara trött på att vara gravid idag. Det ilar och sticker långt nere men inget mer än det. Kan han inte bara söka sig ut nu!

Tänk att jag klagar såhär redan fastän den ännu är 19 dagar kvar till bf. Kommer att bli en lååång väntan om mitt humör håller sig så här dåligt. Suck.

Jag började klaga när jag hade runt 30 dagar kvar Men min kropp är antigraviditet och jag får ta medicin för att få en normal graviditet så det tar ganska hårt på mig nu i slutet... Har 14 dagar kvar idag :-P
  • Carla300

Jag borde inte alls klaga för jag har inga graviditetskrämpor alls nu på slutet. Men det kommer ändå sämre dagar när humöret tryter...

Men idag säger jag såhär: Bebisen skulle bara våga komma ut idag! Har haft en riktigt dålig natt med förkylda barn som vaknat stup i kvarten. Jag har sovit för lite och det känns som att jag håller på att bli sjuk. Jag som ska på bröllop imorgon... Och sonen börjar dagklubb nästa vecka så han får inte vara sjuk då. Tänkte riktigt igår att jag alltid brukar bli sjuk före bf men inte blivit det ännu. Men det kommer väl nu då. Så idag vill jag inte föda. Ska försöka ta oss till stan och tröstshoppa lite och köpa hem choklad!! Känns sådär allmänt jobbigt att vara såhär nära bf. Vet inte varför humöret ska sjunka så och tiden börjar gå mycket långsammare...

• Stumpan84
    Carla300 skrev 2013-08-16 07:58:19 följande:
    Jag borde inte alls klaga för jag har inga graviditetskrämpor alls nu på slutet. Men det kommer ändå sämre dagar när humöret tryter...

Men idag säger jag såhär: Bebisen skulle bara våga komma ut idag! Har haft en riktigt dålig natt med förkylda barn som vaknat stup i kvarten. Jag har sovit för lite och det känns som att jag håller på att bli sjuk. Jag som ska på bröllop imorgon... Och sonen börjar dagklubb nästa vecka så han får inte vara sjuk då. Tänkte riktigt igår att jag alltid brukar bli sjuk före bf men inte blivit det ännu. Men det kommer väl nu då. Så idag vill jag inte föda. Ska försöka ta oss till stan och tröstshoppa lite och köpa hem choklad!! Känns sådär allmänt jobbigt att vara såhär nära bf. Vet inte varför humöret ska sjunka så och tiden börjar gå mycket långsammare...

Den senaste veckan har mitt strålande humör försvunnit och ersatts med mörka moln, väsande läppar och blickar dom kunde döda så vet vad du menar med humöret...
  • Sarus85

Carla- ska också köpa choklad idag haha!!!!

Och säger det samma efter en pissnatt får bebis gärna stanna tills jag hunnit sova! Har otroligt härlig migrän!

Nä idag får det inhandlas lite käk till BB-väskan i form av sportdryck, choklad och druvsocker.

• Sara H

Är riiiktigt trött idag pga att jag sovit uselt inatt... Kiss-schemat för morgonen, natten och gårdagskvällen ser ut som följer:
    Kl. 22.00, vid läggdags
    kl. 22.30, inser att jag inte kan somna för att jag är kissnödig, går på toa
    Kl. 01.30, upp och kissa. Svårt att somna om
    Kl. 03.30, upp igen. Återigen svårt att somna om
    Kl. 05.30, upp igen. Kan inte somna om, inser att jag förlorat kampen och tvingar mig upp.
    Kl. 06.00, kissar igen.

Det har typ fortsatt sådär hela morgonen. Till och från har jag sovit på soffan. Tror inte att det blir så mycket mer gjort idag. Har haft en hel sammandragningar som känts i både mage och rygg, men de har inte varit särskilt onda.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?