• Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Är inte officiellt i tredje trimestern ännu, men snart. Finns det fler som har bf runt början av september 2013 och vill följas åt den sista biten?:)

Själv väntar jag tredje barnet den 3 september.

Junimamma.blogspot.com-22år, fru & snart trebarnsmamma
  • Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
  • fru mia

Mensvärksliknande på morgonen. Kändes nästan som att jag redan fött barn, blodblandad flytning ca 14 tiden. Värkar från kanske 16 fast med 30 min intervall första timmarna. Åkte till förlossningen ca 03.

• Stumpan84

Två färdknäppar med nån timmes mellanrum och imorgon ska jag storhandla! Fatta piken unge! :-P

• oldy
    fru mia skrev 2013-08-13 22:48:02 följande:

Mensvärksliknande på morgonen. Kändes nästan som att jag redan fött barn, blodblandad flytning ca 14 tiden. Värkar från kanske 16 fast med 30 min intervall första timmarna. Åkte till förlossningen ca 03.

Okej.. Jag fick ju inga direktiv från doktorn eller bm igår. Tappen hade blödit men var ej påverkad, kanske kan ändra sig :)
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-13 22:51:28 följande:
    Två färdknäppar med nån timmes mellanrum och imorgon ska jag storhandla! Fatta piken unge! :-P

Ha ha!!!! Hoppas de drar igång!
  • oldy
    Stumpan84 skrev 2013-08-13 22:51:28 följande:

Haha lycka till!
  • Stumpan84

Färdknäpparna gjorde absolut ingen nytta! Nu håller jag tummarna för storhandlingen :-P

• Sara H

Kämpa på Stumpan!

Oldy, hoppas du får klarhet i vad som pågår!

• Sara H

Har förresten blivit sååå himla trött... Som en blixt från klar himmel. Igår somnade jag på soffan fyra gånger under dagen. Har även huvudvärk ihop med tröttheten, men vill inte ta nån värktablett så länge som det inte känns helt olidligt. Nån av er som varit gravida förut som varit med om detta runt vecka 35?

Sedan en vecka tillbaka har jag även nypkänningar och sekundkorta tryckkänningar mot vad jag gissar är livmodertappen, för det känns uppe i slidan. Vad tror ni, vanligt/normalt?

• Carla300

Lycka till stumpan84;)

Jag hade sammandragningar som gjorde liite ont regelbundet över 12 timmar igår efter "färdknäpp" men de slutade sen när jag sov. Kanske de gjorde någon nytta i alla fall:) Bäddade babykorgen igår så nu vill jag nästan påstå att allt är fixat inför bebis! Storstäda skulle jag ännu behöva göra, men sparar det till efter helgens bröllop. Och så har jag ett berg med tvätt att tvätta. 20 dagar kvar till bf. Men har på något konstigt sätt börjat tro att han ändå kommer före det. Får se om jag känner rätt eller om det sen ändå blir två veckors övertid;) Mannen är första dagen på jobb efter semestern idag och han ser fram emot pappaledigheten redan:p

• madelenee

37+0 idag, nu är det bara för bebis att komma :). Fast tror på övertid, då det är första barnet. Men så otroligt spännande med bara 20 dagar kvar till BF :)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?