• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • Pia700
    annaba skrev 2013-06-26 18:07:59 följande:
    Jepp, gyn i Solna, inboxar er med namn och kontaktuppgifter då jag vet att FL kan vara lite kinkiga med allt som kan tolkas som reklam/försäljning etc.

Får man fråga om du kan inboxa mig oxå? Tar tacksamt tips på bra Gyn till nästa försök efter sommaren. Har bl.a. gått hos en vid Fridhemsplan o får betala hutlöst för besök som varar mindre än 5 min :(
  • pili

Många styrkekramar till er som kämpar med osäkerhet och strider för att få hjälp med klarhet. Pia700: skönt att höra att du känner dig redo för att ladda för nytt försök. När jag fick missfall efter första färsk-ET kändes det helt bottenlöst. Man tänker ju automatiskt att första ET också är försöket med bäst kvalitet. Men embryologen kan inte fullt ut se vilka ägg som är guldägg. För mig visade det sig att 5:e eller 6:e ägget vid tredje försöket var guldägget (so far). Men det gäller förstås att hitta kraften för nya försök. Men den har ni, jag lovar. Själv är jag totalt kraftlös. Mitt illamående är så ihållande och obehagligt så jag blir fullkomligt slut. Jag kräks inte men är så nära man kan komma 24 timmar om dygnet. Suck. Ingenting smakar. T.o.m vatten ger kväljningar. Men det är bara att uthärda för högre syften

• Caspianne

usch Pili, jag vet hur du har det. Hade kraftigt illamående lääänge i denna grav. Har du några mediciner mot illamåendet?
    Lergian comp och att småäta varje-varannan timme hjälpte mig att överleva. Klarade inte fet mat, utan åt mkt sallad, mackor och frukt.

• pili

Tack Caspianne! Mitt illamående har varit ihållande länge men det har förvärrats sista dagarna. Har tänkt att jag ska undvika mediciner men måste nog ge med mig. Var inne på Apoteket senast idag för att leta upp Postafen, som jag tror är receptfritt?. Men faktum är att jag mådde så jäkla illa i värmen inne på Apoteket att jag fick rusa ut därifrån och hämta luft. Nya försök imorgon. Är Lergian comp receptfritt. Hur mår du nu Caspianne?

• annaba

Lergigan är receptbelagt. Skrivs dock rutinmässigt ut till de som har problem med kraftigt illamående vid graviditet så prata med MVC så borde de kunna fixa åt dig pili.

• pili

Tack Annaba. Bra , då vet jag. Jag har inskrivning på mvc först på måndag så jag får nog fixa något receptfritt mot illamående fram till dess. Jag håller tummarna för att du får positiva besked idag från ditt senaste hcg-test

• Jenkis
    pili skrev 2013-06-26 19:47:52 följande:
    Tack Caspianne! Mitt illamående har varit ihållande länge men det har förvärrats sista dagarna. Har tänkt att jag ska undvika mediciner men måste nog ge med mig. Var inne på Apoteket senast idag för att leta upp Postafen, som jag tror är receptfritt?. Men faktum är att jag mådde så jäkla illa i värmen inne på Apoteket att jag fick rusa ut därifrån och hämta luft. Nya försök imorgon. Är Lergian comp receptfritt. Hur mår du nu Caspianne?

Primperan skriver de också ut. Den har färre biverkningar. Körde Postlagen på dagen och Primperanen till natten + att jag åt varannan timme. På så sätt mådde jag bra. Skulle inte klarat mig utan medicin och med facit i handen ångrar jag det inte. Viktigt att man kan äta ordentligt, framförallt för ens egen skull.
  • annaba

Går omkring på små moln efter samtalet från gyn som kom under lunchrasten. Blodprovet igår visar på hCG 2658!!! 21/6 låg det på 305. Räknat med kalkylatorerna online så ligger det mellan de två värdena på en dubbleringstid kring 39 timmar... Hjärta

Tror att det i alla fall just för tillfället kan sägas att det nog ser ut som om åtminstone ett litet frö valt att bosätta sig därinne. Fortfarande tidigt, och fortfarande inte faran över - men ser i alla fall bra mycket bättre ut än för en vecka sen med chockbeskedet om att första ökningen låg alldeles för lågt.

• lelle75
    annaba skrev 2013-06-27 11:52:45 följande:
    Går omkring på små moln efter samtalet från gyn som kom under lunchrasten. Blodprovet igår visar på hCG 2658!!! 21/6 låg det på 305. Räknat med kalkylatorerna online så ligger det mellan de två värdena på en dubbleringstid kring 39 timmar... Hjärta

Tror att det i alla fall just för tillfället kan sägas att det nog ser ut som om åtminstone ett litet frö valt att bosätta sig därinne. Fortfarande tidigt, och fortfarande inte faran över - men ser i alla fall bra mycket bättre ut än för en vecka sen med chockbeskedet om att första ökningen låg alldeles för lågt.
    Skrattandevad glad jag blir för din skull, underbara nyheter! 
  • pili

Underbart Annaba! Du är väl värd att sväva på rosa moln efter all osäkerhet och kamp.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD