• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • callimero

Jag är här, fast dålig på att skriva. Är i v 24 (23+6). Ska till bm och lyssna på hjärtat i em, känner knappt något från bebis. Har moderkakan i framvägg så det är tydligen inte ovanligt men ändå nervöst. Tycker både mage och bröst känns ihopsjunkna vissa dagar och det blir man ju inte mindre nervös av.

• Lillan15
    lelle75 skrev 2014-03-17 22:36:09 följande:
    Hej, undrar om det finns ngn kvar i denna tråden och om ngn är gravid? :) Vilken vecka är ni i?
    Jag plussade förra veckan men har två missfall bakom mig så allt känns långt från klart. 

Jag Plussade för 12 dagar sedan.  VUL 2/4 spännande Solig 
  • lelle75

Tack för grattis :) Känns extra bra idag då jag fick reda på att min ueraplasma är borta och mitt progesteron ligger högt, det har legat väldigt lågt vid mina två tidigare missfall så denna gång finns inga hinder, nu är det bara att se framåt och hoppas på det bästa.

Kul att så många har kommit så långt i graviditeten, vad jag önskar att jag vore där :) Kan tänka mig att när man har kommit så långt så kanske man inte är lika orolig längre och därmed mindre aktiv på familjeliv.

Lillan15, då ligger vi rätt lika i tiden, igår gick jag in i vecka 6, känns lite fuskigt att man kan räkna så fast man inte har varit gravid så länge. Vilken vecka är du i när du ska göra ditt första ultraljud i?

Jag har räknat ut hjärtat ska börja slå på pyret runt fredag denna veckan, har tagit hcg vid tre tillfällen och sett att det dubbleras var 48 timmar, så nu på fredag ska hcg ligga på ca 10 000 vilket innebär hjärtslag om jag har förstått det hela rätt. Jag satsar nog på VUL nästa vecka för att vara på den säkra sidan.

• Lillan15
    lelle75 skrev 2014-03-18 19:50:21 följande:
    Tack för grattis :) Känns extra bra idag då jag fick reda på att min ueraplasma är borta och mitt progesteron ligger högt, det har legat väldigt lågt vid mina två tidigare missfall så denna gång finns inga hinder, nu är det bara att se framåt och hoppas på det bästa.

Kul att så många har kommit så långt i graviditeten, vad jag önskar att jag vore där :) Kan tänka mig att när man har kommit så långt så kanske man inte är lika orolig längre och därmed mindre aktiv på familjeliv.

Lillan15, då ligger vi rätt lika i tiden, igår gick jag in i vecka 6, känns lite fuskigt att man kan räkna så fast man inte har varit gravid så länge. Vilken vecka är du i när du ska göra ditt första ultraljud i?

Jag har räknat ut hjärtat ska börja slå på pyret runt fredag denna veckan, har tagit hcg vid tre tillfällen och sett att det dubbleras var 48 timmar, så nu på fredag ska hcg ligga på ca 10 000 vilket innebär hjärtslag om jag har förstått det hela rätt. Jag satsar nog på VUL nästa vecka för att vara på den säkra sidan.
    Förmodligen 6+0 på tors. Insättningen var 20/2=tors. TD 6/3=tors. VUL 2/4
    Lycka till! Guld i mun
  • Lillan15
    Lillan15 skrev 2014-03-18 20:00:07 följande:
    Lycka till! Guld i mun
    V. 8, tror jag det blir
  • lelle75
    Lillan15 skrev 2014-03-18 20:00:07 följande:
    Lycka till! Guld i mun
    Då ligger du en vecka före mig, vi hade insättning veckan efter, med två tredagars. :)
  • Lillan15
    lelle75 skrev 2014-03-18 20:15:54 följande:
    Då ligger du en vecka före mig, vi hade insättning veckan efter, med två tredagars. :)
    Vi satte oxå in 2 tredagars
  • Helisa
    Nu är jag 19+5.
    Rutinultraljudet igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid
  • Jojjo77

Hoppar gärna in här för att kunna ventilera lite. Testade positivt för snart en vecka sen. Känns fortfarande overkligt och jag har svårt att fullt ut känna mig glad. Har fått missfall tidigare, efter vår första IVF/ICSI och den oron gör sig nu påmind.

Hur känner ni andra som nyss plussat? Och hur kände ni andra, som nu kommit lite längre?

• Lillan15
    Helisa skrev 2014-04-08 19:21:34 följande:
    Lillan15, hoppas VUL gick bra!
    VUL gick bra. 16+3 idag. Väntar på RUL den 16/6! Mår bra. Lycka till alla Solig 
  • lucienygard
    Vi har hjärtslagen !! Kan det vara någonting finare att höra ? J Jag är så lycklig att jag inte ens kan beskriva det... 3 äggdonation behandlingar och vi äntligen lyckats ! Tack vare invi med i warszawa kommer jag snart att bli mamma ! Lycka till alla som fortfarande kämpar för bebis !
Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD