lelle75 skrev 2014-03-18 19:50:21 följande:
Tack för grattis :) Känns extra bra idag då jag fick reda på att min ueraplasma är borta och mitt progesteron ligger högt, det har legat väldigt lågt vid mina två tidigare missfall så denna gång finns inga hinder, nu är det bara att se framåt och hoppas på det bästa.
Kul att så många har kommit så långt i graviditeten, vad jag önskar att jag vore där :) Kan tänka mig att när man har kommit så långt så kanske man inte är lika orolig längre och därmed mindre aktiv på familjeliv.
Lillan15, då ligger vi rätt lika i tiden, igår gick jag in i vecka 6, känns lite fuskigt att man kan räkna så fast man inte har varit gravid så länge. Vilken vecka är du i när du ska göra ditt första ultraljud i?
Jag har räknat ut hjärtat ska börja slå på pyret runt fredag denna veckan, har tagit hcg vid tre tillfällen och sett att det dubbleras var 48 timmar, så nu på fredag ska hcg ligga på ca 10 000 vilket innebär hjärtslag om jag har förstått det hela rätt. Jag satsar nog på VUL nästa vecka för att vara på den säkra sidan.
Förmodligen 6+0 på tors. Insättningen var 20/2=tors. TD 6/3=tors. VUL 2/4
Lycka till!