lelle75 skrev 2013-11-02 10:50:33 följande:
Tack så mycket! :) Ja, jag satte in två embryos, menar du tvillingar? Har letat efter en HCG tabell för tvillingar men jag hittade ingen. Jag läste ngt om druvbörd och blev lite orolig för det.
Vi får hoppas att det håller i sig.. förra gången sjönk mitt progesteronvärde ordentligt och jag fick missfall men man vet inte om det har ett samband. Nu har mitt prog,värde sjunkit igen och jag är lite orolig. Ska ta 18 Lutinus om dagen, 6 x 3, hiskliga mängder..
Ngn som vet hur man kan göra för att öka på progesterondosen (förutom att ta mer mer progesteron)?
Grattis igen!
Öka progesteron själv med t.ex. kosten är nog svårt. Alltså lite grann går säkert, men det kommer inte vara tillräckligt i så fall, så du får nog pina i dig dina Lutinus...
Vad bra att de följer upp progesteronvärdet med blodprover. Det verkar inte vara standard i Sverige, men du hade väl varit utomlands? Jag försökte få till HCG-prover då jag blödde hela tiden, men fick nobben. "Är det ett missfall så är det. Det är bara att vänta". Jättekul att höra när man är gravid för första gången på tio år och gjort äggdonation. Inte så lätt att "bara försöka igen". Trots att jag blödde länge och stundtals mycket fick jag inte missfall. Men det var inte kul just då...