• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • MrsCecilia

Tyckommig: Roligt!

Har ca 2 veckor kvar till UL då vi ska se om hålrummet försvunnit. Har mått ganska bra fysiskt den senaste veckan men idag satte växtvärken i gång igen. Vecka 15 idag!

Hur mår ni andra? 

• Fröken Bus

Hej alla! Jag har fått så mycket magkatarr nu i början av graviditeten, går in i v 8 i morgon. Tror att det mestadels beror på tabletterna, nu dricks ju ingen alkohol och väldigt lite kaffe. Någon mer med magkatarr? Tar ni tabletter? Ska kontakta AVA i morgon angående Imeprasol. Vet inte pm set påverkar övriga mediciner? Hoppas att ni mår bra, kram Fröken Bus

• Fröken Bus

Hej alla! Mrs Cecilia, förstår att du är nervös och vill veta hur det står till. Hoppas verkligen att det ser bra ut och att du kan få lite lugn. Jag ska just boka in första vul och är rädd att allt kanske inte står rätt till, det vet man ju inte. Jag har inte fått några indikationer på att något är fel, men msn kan ju inte veta om det avstannat eller om hjärtat inte slår eller så. Idag går jag in i v 9. Skulle bli så ledsen om det blivit något fel och då få veta det lagom till jobbstart. Tyck om mig, vad skönt att det såg bra ut med dina flickor! Ha en bra dag, fröken Bus

• vivela

Hej alla

Allt bra här, tror jag i alla fall... Ska på RUL den 14/8 och då är det ju sanningens ögonblick. Håller en tumme för både dig och mig då Cecilia :)

Lycka till på UL Fröken Bus       

• Fridolf87

Hej!

Gjorde ÄD i Tjeckien på Unica den 24/7. Har testat positivt dag 10,11 & 12 nu. Ska testa även imorgon.

Använde dag 1 en RFSU-sticka den röda som mäter 50 mlu/ml. Sedan efter det Apotekets egna som mäter 50mlu/ml. Det jobbiga med det hela och som gör att jag oroar mig är att testet inte ökar alls i styrka eftersom dagarna går. Är livrädd för att det är ett mf på gång. Tycker det är väldigt jobbigt att det tar mellan 4-5 minuter för plusset att komma på apotekets men det kom snabbare på RFSU-stickan. Tog ett clearblue digitalt idag som visade gravid 1-2. Blev inte lugnare tyvärr.

Någon fler som inte sett någon hcg-höjning i tidig graviditet? Oroar jag mig i onödan?

• Caspianne

Lycka till med RUL och VUL Glad 

Jag har inte fått magkatarr vid nått av mina försök. Däremot när jg försöker mig på de förhatliga järntabletterna, så får jag direkt känningar.
    Är nu i 30:e veckan och mår ganska bra, lite illamående som kommit tillbaks men inte alls lika trött längre.

Fridolf: Grattis och välkommen hit!
    Vill man se en tillförlitlig hcg-stegring så är det nog blodprov som gäller. Det är ju väldigt tidigt att testa på RD 10-12 och att sen försöka jämföra styrkan på olika test dessutom.
    Ha lite is i magen Flört Du är gravid!

• Fridolf87
    Caspianne skrev 2013-08-06 07:27:16 följande:
    Lycka till med RUL och VUL Glad 

Jag har inte fått magkatarr vid nått av mina försök. Däremot när jg försöker mig på de förhatliga järntabletterna, så får jag direkt känningar.
    Är nu i 30:e veckan och mår ganska bra, lite illamående som kommit tillbaks men inte alls lika trött längre.

Fridolf: Grattis och välkommen hit!
    Vill man se en tillförlitlig hcg-stegring så är det nog blodprov som gäller. Det är ju väldigt tidigt att testa på RD 10-12 och att sen försöka jämföra styrkan på olika test dessutom.
    Ha lite is i magen Flört Du är gravid!
    Tack! Glad
    Man blir ju helt knäpp av att få plus när man väntat på det i 4 år.
    Märkte stor skillnad på testet idag redan. Gick på 1 minut att se Plus och det var starkare. Så jag är lugnare nu.
    Imorgon är officiella testdagen enligt Unica, så då tar jag och mailar koordinatorn. Tungan ute
  • TyckOmMig

Fridolf87-hcg ökningen ser man ju på Clearblue Digital jag fick 3+ där fort men jag satte in två oxså!Säkrast är ju att ta blodprov med jämna mellanrum vilken Riga oxså krävde.

Väntar tvillingflickor v 21.

Hönsmorsan-vad menar du med p?Riga rekommenderade mig vitamin C och Magnesium vid blödningar.

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD