• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • Caspianne

Bra att du inte oroar dig Annaba, blödningar är ju väldigt vanliga.Vilken vecka är du i?

Pili: ja, det har stundtals varit väldigt jobbigt, men med medicin och genom att äta regelbundet har det ändå varit i schack.

Ha det så skönt på semsterna MrsCecilia! 

• annaba

Gick in i vecka 7 igår, så 6+1 idag. Ultraljud 13/7, hemskt nyfiken på vad som finns där.

• annaba

Gah - inatt och idag har illamåendet slagit till med full kraft.. Kräks Kräks inte (ännu), men mår allmänt tjyvtjockt. Molvärk/växtvärk som kommer och går - likaså ömhet i brösten som kommer och går. Allt i och för sig positiva tecken - men illamåendet är ordenligt jobbigt just nu.

• Caspianne

annaba: Jag var illamående from ~v.7 och det avtog inte förrän runt v.20, så du kan ha ett tag kvar

Men..det är ett bra tecken  

• annaba

Hehe - illamående any day om det innebär att det växer en eller två småttingar där inne. Har börjat ta en tupplur på soffan på eftermiddagen tillsammans med kissarna också  - de tycker det är sååå mysigt när matte sover en stund på dagen så att de kan kura upp sig bredvid.

Köpte Sea Band på apoteket häromdagen - funkar skapligt - och utan min akupunktör hade det troligen varit ännu värre än det jag känner nu då hon sätter nålar varje vecka för att hålla undan det så gott det går.

• Caspianne

Seabanden fungerade inte för migtyvärr, men däremot blev det lindrigare med lergian comp 3ggr/dag samt att småäta varannan timme. 

Vad mysigt med kissarna! {#emotions_dlg.flower} Vila är bra!

• MrsCecilia

Nu har jag varit i Italien en vecka. Tänk vad lite semester kan göra. Jag äter dock cyklokapron mot blödningarna så ån så långe har dt bara kommit några droppar. Få se hur det blir när jag kommer hem o slutar med dem. Ont har jag knappt haft alls :)

• Fröken Bus

Mrs Cecilia, låter som en skön sem. Jag och min man älskar Italien. Var var ni? Skönt att du inte haft lika ont! Annaba, låter bra att ta det lugnt, vila och försöka må så bra det går! Jag skulle vilja få några tecken på åt vilket håll det lutar, test onsd. Inte öm i bröst, ont i landrygg och lite i mage - mens på gång, bebis på gång eller bara mediciner som spökar, många funderingar. Caspienne, skönt att ha kommit då långt i graviditeten! Vivela, skönt att må bra och att du kommit över den värsta tiden! Pli, hur går det med illamåendet? Någon lottning ned mediciner? Tanken är att jag ska göra blodprov på onsdag. Tyvärr blev det som befarat problem att få min vårdcentral Aleris i Uppsala att hjälpa mig med HCG-test. alla är på semester och jourläkaren sjuk. Killen på vårdcentralen dom ringde upp var väldigt schyst och försökte se lösningar, men det krävs ju att en läkare ska vilja skriva ut remiss. Gyn är på sem en månad. Vet ni någonstans i Stockholmsområdet för man kan betala för remiss, utan tjafs? Det tar på krafter och psyke att ringa runt och böna och be på ställen där man aldrig varit förr. Jag börjar bli lite nervös. Jag tror så mycket på positivt nu, så jag kommer bli fullständigt deppig om det blir -. Ha en skön dag! Fröken Bus

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD