• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • Caspianne
    Lie71 skrev 2013-07-14 00:20:24 följande:

Vad glad jag blir att läsa att du är i v 26+0. Och att du mår bättre
    Ha nu en skön semester och en fortsatt bra sommar.

Grattis alla andra i tråden till era graviditeter     
    Tack Lie71 Hjärta 

Lycka till med Kub Pili! illamående är ett så gott graviditetssymptom som något, ett av de jobbigaste, men iallfall Flört Har du provat Lergian Comp? för mig hjälpte Compen bättre än den vanliga Lergianen.

Min mage har också varit i obalans från och till den senaste tiden, hur har du det annars med blödningar MrsCecilia? 

TyckOmMig: men vad jobbigt det måste ha varit!!! Men sköntv att de fått ordning på det! Alla sätt som fungerar är bra! Skrattande
  • MrsCecilia

Caspianne: De har faktiskt slutat och nu ska jag äntligen få börja trappa ner mediciner.

Tyckommig Stämmer :) Jag har oxå kub-testet i dag :) 

Skönt att det är fler än jag som har problem med magen. Det är ju inget vidare å andra sidan :/ 

• pili

Nu går vi gjort KUB-test. Allt såg normalt ut på ultraljudet och blodproverna var ok. Det var så roligt att se det lilla pyret rumstera runt

• TyckOmMig

pili-härligt med  KUB som gav bra siffror och blodvärden ytterligare en milstolpe avklarad jag var helt upprymd efter det att jag fått se mina små två inneboende fick massor med fina bilder med hem som vi kikar på varje dag tills RUL om ett par dagar!

• MrsCecilia

För mig gick det inte bra på KUB-testet, i dag hon tyckte sig se vätska i huvudet. Vi måste tillbaka för vaginalt Vul på torsdag. Från att varit glad och lycklig känner jag mig helt förstörd. Allting rämnade.

• Caspianne

Å NEJ MrsCecilia! Vad ledsen jag blir över att ni måste oroa er över detta! Hoppas innerligt att det inte är något allvarligt!
    Många styrkekramar! 

• vivela

Mrs Cecilia: Åh, vad ledsen jag blir för att ni ska behöva oroa er för det här också. Håller varenda ben i kroppen för att allt ser bra ut på nästa VUL.

Vi har valt att inte göra KUB-testen. Mest för att den bara är en "prognos" och inte något garanterat svar. Vi vill inte göra något fostervattenprov för att ta reda på om något verkligen är fel (om KUB skulle indikera att det skulle kunna vara det). Nackdelen är förstås att det tar ett par veckor till innan vi gör alla mätningar av fostret och då kan få svar på om pyret mår bra där inne.

• annaba

Tråkiga men inte helt oväntade nyheter från dagens VUL. Ingen tillväxt alls på embryot från lördagen, och fortfarande ingen hjärtaktivitet vare sig på ultraljud eller doppler. Dagens VUL visar också en blödning där slemhinnan börjar släppa från livmodern. Tyvärr bara att konstatera ett missfall som sannolikt kommer att börja blöda ut av sig självt inom några dagar.

Uppskattningsvis slutade embryot att utvecklas någonstans kring 6+3/6+4, d v s precis när hjärtat ska börja slå första slagen. Inte helt ovanligt att tidiga missfall sker just då eftersom det är en kritisk tidpunkt i fostrets utveckling. Naturens sätt att städa undan de embryon som inte är livsdugliga och kan utvecklas till friska barn.

Mest bara tom, inte särskilt ledsen, även om det kanske kommer ikapp senare när kroppen börjar göra sig av med graviditeten. På den positiva fronten så har ju kroppen visat att den helt klart fungerar och kan bli gravid. Vi får bara hoppas på bättre tur med nästa försök och att det är ett litet pyre med bättre förutsättningar som kommer då.

• vivela

Åh, vad tråkigt Annaba Rynkar på näsan
    Förstår att det känns tomt nu. Försök att ge dig lite tid att komma igen och hoppas att det går vägen då.
    Kram Hjärta  

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD