• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • pili

Annaba, neej vad ledsamt att pyret inte hänger kvar. Men bra som du säger: din kropp kan bevisligen bli gravid! Hoppas du har bra stöd. Styrkekramar till dig. MrsC: ånej, vad jobbigtbatt behöva sväva i ovisshet i flera dagar efter att bm har "tyckt sig se något".Det klart man knäcker ned sig fullständigt. Nu hoppas jag att du får bästa expertisen, bästa utrustningen och bästa vägledningen genom undersökningen imorgon och att det visar sig vara falskt alarm. Du och knyttet är kämpar och jag tror ni tar er igenom detta. Styrkekramar till er. Mitt i flera tråkiga nyheter vill jag tacka för glada tillrop efter mitt KUB-test. Man vet aldrig vad som händer så man får vara glad för varje dag och milstolpe. Fröken Bus: jag gjorde mitt första VUL på 6+3 men detta tidiga vul var enbart pga en störtblödning några dagar tidigare. Första riktiga VUL var inbokat till 8+3 enligt önskemål från Ava-kliniken i Riga. Till slut: ursäkta att alla mina inlägg är helt utan radbrytningar. Min i-padda vägrar att göra nybrad eller nytt stycke.

• TyckOmMig

Fröken Bus-mitt första VUL akut  var i v 5+6 pga av blödningar man såg då två identiskt stora hinnsäckar.

Sen hade jag VUL hos min egen privata läkare tid som Riga ville i v 6+5 och då såg vi hjärtaktivitet på båda embryona-lycka.

VUL nummer 3 gjorde i v 8+3 då man ville det på akuta KK för uppföljning efter blödningarna och då mätte man embryona och såg att de var så stora som sig bör för tiden och allt såg bra ut.

Sen har jag gjort KUB v 12+3 och fick högsta poäng på båda tvillingarna ingen gladare än jag då jag i min förra graviditet oxså väntade tvillingar men ena dog och det blev helt missvisande blodvärden och jag fick hög risk för DS och FVP som följd-dock föddes en frisk flicka.

Nu vänta RUL om ett par dagar är i v 18.

MrsCecilia-tänker på dig imorgon för kommande VUL kan tänka mig att tiden sniglar sig fram.Du har som andra skrivit kämpat så och är värd att det inte ska behöva vara något allvarligt.Kram på dig.

annaba-så ledsen för din skull att det inte blir denna gången -styrkekramar och ta hand om dig.

• Caspianne

annaba: så ledsamt att höra! Skönt ändå att du trots allt är vid gott mod. Styrkekram!

• hönsmorsan

Hej är lite nyfiken ni som har plussat fått för medicin rekommendera t av den nya läkaren på ava klink

• annaba

Hönsmorsan - jag har bara fått Progynon/Progesteron i samband med ET och även efter plusset. Fick intrycket när vi talade med honom att han försöker hålla medicineringen så låg som möjligt om det inte finns indikationer från tidigare historia eller andra sjukdomar på att man behöver ytterligare stödmedicinering som blodförtunnande, antibiotika, kortison och liknande.

Självklart ska stödmediciner sättas in om det är medicinskt nödvändigt men personligen tycker jag att det är en bra approach att inte förutsätta att andra stödmediciner än de nödvändiga hormonerna för att hålla kvar graviditeten alltid måste vara med. Detta eftersom en ökad tillförsel av mediciner i sig innebär en viss stress och påfrestning för kroppen som måste hantera och processa det som kommer in - vilket för mig inte är helt otroligt att det också kan inverka på förmågan för ett embryo att fästa och börja växa eftersom man vet att all typ av stress (fysisk så väl som psykisk) kan påverka fertiliteten negativt.

• lenshe

annaba:  Jag har oxå fått ett missfall i samma vecka. Det var femte försöket, var gravid 2 gånger. Måste hitta krafter att kämpa vidare. Styrkekramar.

• TyckOmMig

Var på RUL igår och allt såg perfekt ut än så länge.Jämnstora bebisar som följer mönstret för tiden och vi fick reda på att det är två flickor!

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD