• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • vivela

Kl. 05.57 i torsdags morse blev vi föräldrar till en liten kille (2,9 kg och 50 cm lång)
    Total lycka efter alla år av väntan :)

• Krvik

Men GRATTIS till killen, Vivela! Vad härligt! :D Skönt att höra att det gick bra! Grattis till hela lilla familjen!

v17, BF 24/6 -14
  • Helisa

Vivela, massor av grattis till er! Nu börjar en ny del av livet. Hoppas ni får det underbart efter allt kämpande!

• kvickrot

Jag är ny på den här tråden. Jag har haft några missfall men nu pickade det ett hjärta när vi var på det tidiga ultraljudet i fredags. Så nu hoppas jag att det ska gå vägen den här gången.  Till den här gången har jag ätit mer utrogestan, 1200 mg per dag.

Enligt min klinik ska jag börja nedtrappning i vecka 9, men jag efter att ha läst några trådar här så tycker jag att det verkar tidigt. Jag undrar om det går att ta några prover vid någon svensk klinik någonstans för att se värdena är ok innan jag slutar med medecinerna.

Jag har lätt för att bygga slemhinna och har råkat läsa på någon amerikansk tråd att en tjock slemhinna kan medföra att man behöver mer utrogestan. Men om det stammer vet jag faktiskt inte.

Grattis till alla som har plussat, och en kraftkram till alla som kämpar.

• vivela

Tack alla! Ja, en fantastisk känsla att ha honom hos oss nu - äntligen! Så efterlängtad :)

• lelle75
    vivela skrev 2014-01-14 16:55:19 följande:
    Kl. 05.57 i torsdags morse blev vi föräldrar till en liten kille (2,9 kg och 50 cm lång)
    Total lycka efter alla år av väntan :)
    Stort grattis, så härligt att höra solskenshistorier! :)
  • lelle75
    kvickrot skrev 2014-01-19 18:06:06 följande:

Jag är ny på den här tråden. Jag har haft några missfall men nu pickade det ett hjärta när vi var på det tidiga ultraljudet i fredags. Så nu hoppas jag att det ska gå vägen den här gången.  Till den här gången har jag ätit mer utrogestan, 1200 mg per dag.

Enligt min klinik ska jag börja nedtrappning i vecka 9, men jag efter att ha läst några trådar här så tycker jag att det verkar tidigt. Jag undrar om det går att ta några prover vid någon svensk klinik någonstans för att se värdena är ok innan jag slutar med medecinerna.

Jag har lätt för att bygga slemhinna och har råkat läsa på någon amerikansk tråd att en tjock slemhinna kan medföra att man behöver mer utrogestan. Men om det stammer vet jag faktiskt inte.

Var har du gjort äggdonation? I Sverige säger dem att man inte kan mäta progesteron i blodet men jag vet inte om det stämmer. Fråga på din vårdcentral om du kan göra några blodprover. Utrogestan, är det progesteron föresten? Har du tagit det oralt? Det är när man tar det vaginalt som de säger att det inte går att mäta.
  • lelle75
    kvickrot skrev 2014-01-19 18:06:06 följande:

hej igen, blev nyfiken på den där sidan som du har hittat infon angående tjock slemhinna, du får gärna skicka den till mig. vet att jag hade det själv och även brist på progesteron. Stort grattis föresten, hoppas att det går hela vägen. Verkligen bra om du försöker att testa dina hormonnivåer, det sägs att man ska ligga högre när man har gjort ÄD.
Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD