• MrsCecilia

Vi som nyss plussat med ÄD

Jag vill gärna ha en tråd för oss som nyss har plussat. Jag känner att jag har massor med tankar och funderingar jag vill ventilera med er andra.

Själv har jag äntligen plussat med ÄD i Riga efter 12 års kämpande och minst 13 försök (inkl IVF)
    så allt känns välidgt nytt och lite skakigt.

• Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD
  • isisisis

Vill bara flika in en liten varning.Utrogesten är inte lika bra som våra progesteronvagitoorer.
    Ta hellre minst 3 vagitorer om dagen,och vila och ta en extra vid blödning.
    Man kan inte överdosera progesteronet och många kliniker ligger lite lågt i doseringen jämförelsevis med andra.
    Man kan även ta dem analt om de trillar ut!
    Det tas upp av slemhinnan även där.

• kvickrot

Jag var på Vul förra måndagen och då slog hjärtat fortfarande. Jag hade fått ett sår på två centimeter men det ligger under graviditeten eller embryot och utanför hinnsäcken. Det kommer lite blod varje dag och det finns en risk att såret eller blödningen kan irritera graviditeten.

Det kan vara så att embryot har växt lite dåligt. Jag ska på Vul på torsdag och hoppas att allting ser bra ut då och det embryot fortfarande växer.

• kvickrot

Jag har mejlat till min klinik om att få fortsätta medicineringen några veckor till annars skulle jag trappa ned redan i v9 eller v10.

• kvickrot

När jag blödde förra torsdagen ramlade det ut en klump på två centimer som förmodligen var en del av slemhinnan.

• ahm66

Hoppfulla nyheter Kvickrot!

Hoppas den lilla fortsätter att växa och att allt går bra.

Kram
    Ahm66

• kvickrot

Jag var på ett nutt ultra igår och då såg det så bra ut som det kunde göra. Såret har börjat läkt och minskar i storlek och jag blöder mycket mindre nu.

Så idag pustar jag ut och hoppas att allting går bra.

• Jenkis
    kvickrot skrev 2014-02-07 07:48:15 följande:
    Jag var på ett nutt ultra igår och då såg det så bra ut som det kunde göra. Såret har börjat läkt och minskar i storlek och jag blöder mycket mindre nu.

Så idag pustar jag ut och hoppas att allting går bra.
    Härligt!!!!! Guuud så skönt för dig!
  • Krvik

Härligt Kvickrot! :) Skönt att det gick bra! Solig

v21, BF 24/6 -14
  • lelle75

Hej, undrar om det finns ngn kvar i denna tråden och om ngn är gravid? :) Vilken vecka är ni i?
    Jag plussade förra veckan men har två missfall bakom mig så allt känns långt från klart. 

Svar på tråden Vi som nyss plussat med ÄD