Anonym (hellyeaaah) skrev 2013-05-20 22:16:37 följande:
är inte heller feminist!
har aldrig upplevt de du säger!
där jag har jobbat går man under av tal där samma lön gäller båda könen, de som är skillnaden är att lönen blir högre med åldern t.ex. 20,25 + hur länge man jobbat på företaget.
sedan så (iaf dom feminister jag känner) så extrema och att man är dum i huvudet om man sätter på sin flicka klänning o lär henne en "roll" JAG tycker de är fint med klänning, sen vill min dotter senare när hon kan säga något själv ha cars tröjor m.m självklart,
hon får göra som hon vill och de kommer jag alltid uppmuntra henne till! Men att man inte ska klä sitt barn i klänning o rosa tycker jag är skitsnack!
Sedan har min dotter blå,gröna, bruna, kizz kläder också, man kan ju blanda!
Har en vän som bara sätter på sin dotter killkläder o blir sur över om folk frågar om de är en pojke (en bebis då) de är ju faktiskt inte lätt att se i den åldern så tycker de inte är något att bli sur över. sedan att morsan har rosa och klänning är en annan femma?
Nä tycker de börjar gå till överdrift!
Va feminist för all del men tvinga inte på mig de och dum förklara mig för att jag inte är de!
Alltså - Din dotter kan ha på sig VAD hon vill vad mig anbelangar, Jag tycker dock att din dotter ska få lika lön för lika arbete, och även fast det fungerar så på din arbetsplats går det inte att applicera på hela Sverige. Jag tycker också att din dotter ska ha samma vård som en man, bli tagen på allvar med sina symptom osv - Vilket kvinnor inte blir i samma utsträckning som män.
Jag tycker också att din dotter inte ska bli objektifierad, våldtagen eller utsatt för våld. Oavsett om hon har klänning, kjol, jeans eller INGET!
Feminism handlar inte om vad ditt barn har för kläder, utan om strukturella orättvisor mellan könen!