Inlägg från: Anonym (Snickarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snickarn)

Hur kan man INTE vara feminist!??

Anonym (FeministJavisst!) skrev 2013-05-20 22:06:10 följande:
    Jag hoppas att du skämtar! Du är förtryckt VARJE dag! Hur kan det ha undgått dig? Kvinnor är objekt i gott som varje medium, löneskillnaderna finns fortfarande och det är liksom ingen slump att det är kvinnor som jobbar för skitlöner inom vården, det om något är ett strukturellt problem! 

Om de inte gillar sina jobb inom vården så behövs alltid hantverkare.. De tjänar dessutom ganska bra,
  • Anonym (Snickarn)
    Anonym (FeministJavisst!) skrev 2013-05-20 22:12:13 följande:
    Varför ska man få mer betalt för att bygga än vårda sjuka? Problemet ligger väl snarare i att det mansdominerade yrket värderas högre? Eller menar du att byggnadsarbete i sig är mer värt än en sjuksköterskas treåriga universitets examen? 
    I mitt fall så tror jag att det är på grund av sådana som dig som gör att det inte finns fler feminister. Ni vänder och vrider på varenda liten sak så att det passar er syn på saker och ting. Precis som religiösa människor.

Självklart ska man tjäna lika mycket, man som kvinna, om man utför likadana jobb. 

När det gäller hantverkare kontra sjuksköterskor så tjänar väl hantverkare mer för att de jobbar på ackord.. dvs de får betalt beroende på hur snabbt de arbetar. 
  • Anonym (Snickarn)
    Anonym (absolut) skrev 2013-05-20 22:15:52 följande:
    Dom flesta gillar nog sina jobb men det är den dåliga lönen dom inte gillar.

Om alla i vårdyrken blir hantverkare istället, vem skall då ta hand om dina föräldrar och dig själv i ålderdomen och vilka skall arbeta i förskolorna så att du och dom andra hantverkarna kan gå till jobbet? 
    Folk ska vara glada att de har jobb.. Det finns människor som går arbetslösa och söker jobb konstant utan att ens få chansen till ett arbete. Så har man mage att klaga på sin lön.. Jag kan inte förstå det. Jag tjänar under medel och känner inte alls att jag måste ha mer i lön.

Jag är bara glad att jag har ett arbete att gå till, tänk på alla som inte har det. Jag tycker att ni framstår som egoistiska. Sluta klaga! Älska! 
  • Anonym (Snickarn)
    jomma skrev 2013-05-20 22:19:13 följande:
    Snickarn resonerar som många andra; det är den förtrycktas/diskriminerades fel att den blir förtryckt/ diskriminerad. Helt galet resonemang som skuldbelägger den utsatta och inte den som förtrycker/diskriminerar.
    Läs igen.. Har jag skrivit det du säger att jag gjort?

Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??