• Anonym (FeministJavisst!)

Hur kan man INTE vara feminist!??

Ja, som rubriken lyder - Hur kan man INTE vara feminist?! 
    Det är så uppenbart att kvinnor är förtryckta i ALLA samhällen, och ändå så är man "jobbig" eller "tjatig" när man försöker ge det uppmärksamhet! Det är ok att prata om orättvisor mellan olika hudfärger, om rasism och så vidare, men när kvinnor vill uppmärksamma systematiskt förtryck, ja, då är dem lite jobbiga och ganska äckliga dessutom, om de inte har rakat benen.

VAD FAN! Hur kan man INTE vara feminist! Det är väl en SJÄLVKLARHET!? 

• Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??
  • Felicia111

Alltså en kvinna är en kvinna och en man är en man... Det kan väl inte vara så svårt att förstå?

• 12303

Jag är INTE feminist och för mig är det ingen SJÄLVKLARHET. Jag har aldrig fått höra från några män att kvinnor är tjatiga och jobbiga när man diskuterar om just det. Alla har väl sina egna åsikter, låt dom ha det?!  Sen absolut kommer det alltid finnas jobbiga och elaka människor som anser sig vara bättre än den andra och tycka att man ska ha högre lön osvosvosv. MEN det behöver inte bara vara män som beter sig så. 

P.s jag är tjej Skrattande

• GossipGirl
    nord skrev 2013-05-21 15:35:42 följande:
    du listade saker som var en konsekvens av feminismen. p-piller är inte en av dem. det var min poäng.
    Du har rätt i att jag inte var tydligare i mitt första inlägg - men mitt syfte är detsamma. Mycket har hänt under de senaste 100 åren som haft en positiv effekt på ökad jämställdhet. That's all.
  • MrsPenn

Orsaken till att jag inte kallar mig feminist är att de "feminister" som uppträder i media gör bort sig och hela kvinnosläktet gång på gång.

Jag är jämlikist.

Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Felicia111

Jag är INTE feminist. Pga att jag ser ingen anledning till att dra varken män eller kvinnor över en kant. Jag tror på att anpassa efter individens behov och personlighet.

• GossipGirl
    12303 skrev 2013-05-21 15:38:11 följande:
    Jag är INTE feminist och för mig är det ingen SJÄLVKLARHET. Jag har aldrig fått höra från några män att kvinnor är tjatiga och jobbiga när man diskuterar om just det. Alla har väl sina egna åsikter, låt dom ha det?!  Sen absolut kommer det alltid finnas jobbiga och elaka människor som anser sig vara bättre än den andra och tycka att man ska ha högre lön osvosvosv. MEN det behöver inte bara vara män som beter sig så. 

P.s jag är tjej Skrattande
    Vaaad pratar du om?

Du har aldrig fått höra från några män - nej, ja just det. Det är ju det som är det relevanta. Vad männen tycker. Drömmer
  • nord
    Flaminia skrev 2013-05-21 15:32:15 följande:
    Nej, det är ingen slump att den sexuella revolutionen kom ungefär samtidigt som p-pillren. Det är väl rätt logiskt att det haft stor betydelse för den kvinnliga frigörelsen att kvinnor fått möjligheten att ha sex utan behöva oroa sig för konsekvenser i form av oönskade graviditeter.
    bara det att det är helt fel. den sexuella revolutionen började under och efter andra världkriget, alltså innan p-pillret, men just efter man börjat använda penicillin mot en dödlig std. och om har rätt, så skulle den ju aldrig stannat upp i början av 80-talet när HIV började härja.

hur som helst är varken p-piller eller penicillin en konsekvens av feminism utan av manliga forskares upptäcktslusta

här.

"It's a common assumption that the sexual revolution began with the permissive attitude of the 1960s and the development of contraceptives like the birth control pill," Andrew Francis, an economist at Emory University, said in a press release. "The evidence, however, strongly indicates that the widespread use of penicillin, leading to a rapid decline in syphilis during the 1950s, is what launched the modern sexual era."

Dr. Francis, who conducted an analysis recently published in "Archives of Sexual Behavior," argues that penicillin reduced the risks associated with sex. He compares it to the economic law of demand: when the cost of a good falls, people buy more of the good.

Penicillin was discovered in 1928, but was not widely used until World War II. The U.S. government had to deal with the very real problem of soldiers contracting sexually transmitted diseases. Penicillin was found to be an effective cure for the most damaging: syphilis.

"The military wanted to rid the troops of STDs and all kinds of infections, so that they could keep fighting," Francis said. "That really sped up the development of penicillin as an antibiotic."

After the war, penicillin became widely prescribed, and syphilis rates fell accordingly. Between 1947 and 1957, the incidence of syphilis fell by 95 percent - all but eliminating it as a consequence of sexual activity.

• nord
    GossipGirl skrev 2013-05-21 15:40:06 följande:
    Du har rätt i att jag inte var tydligare i mitt första inlägg - men mitt syfte är detsamma. Mycket har hänt under de senaste 100 åren som haft en positiv effekt på ökad jämställdhet. That's all.
    där är vi överens.
  • Anonym (Najs!)
    Felicia111 skrev 2013-05-21 15:44:34 följande:
    Jag är INTE feminist. Pga att jag ser ingen anledning till att dra varken män eller kvinnor över en kant. Jag tror på att anpassa efter individens behov och personlighet.
    Anpassa efter individens behov och personlighet? Då är du ju feminist! Vad roligt! Härligt!Skrattande
  • nord
    Anonym (FeministJavisst!) skrev 2013-05-20 22:00:48 följande:
    Ja, som rubriken lyder - Hur kan man INTE vara feminist?! 
    Det är så uppenbart att kvinnor är förtryckta i ALLA samhällen, och ändå så är man "jobbig" eller "tjatig" när man försöker ge det uppmärksamhet! Det är ok att prata om orättvisor mellan olika hudfärger, om rasism och så vidare, men när kvinnor vill uppmärksamma systematiskt förtryck, ja, då är dem lite jobbiga och ganska äckliga dessutom, om de inte har rakat benen.

VAD FAN! Hur kan man INTE vara feminist! Det är väl en SJÄLVKLARHET!? 
    skulle vara kul att höra vad du tycker om mra då? är mens right activists också din kopp te?

de anser också att de slåss för rättvisa. 
Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??