ruuu skrev 2013-05-21 16:12:45 följande:
Jo men samtidigt så förstör de ju för mannen genom att pressa fram sådant.
Jag har en kompis som är i vårdnadstvist med sitt ex och den tjejen ljuger och hittar på grejer som han inte gjort, att han super, kör rattfull osv såatt han inte ska få träffa sina barn - och det gör hon bara för att jävlas med honom.
Tänk när såna tjejer som inte drar sig för att ljuga får såna ledande frågor av soctanterna, då kommer de ju bre på som f'n och en oskyldig man drabbas av de här normerna...
Tycker det är riktigt illa och jag tycker så synd om de män som drabbas. Det är ett problem som bör debatteras mera än det gör idag, fokusen ligger liksom på tjejerna och att det alltid är så synd om kvinnan. Både kvinnor och män blir ju drabbade av det här.
Ja, tyvärr känner jag till många fall där mamman lyckas få alla att tro att pappan är farlig och det är så hemskt! Det är en fråga som definitivt behöver debatteras mer, men jag känner väl lite att det inte är riktigt rätt att jag som kvinna ska börja prata om hur det är för dessa män eftersom jag själv inte har den erfarenheten. Jag önskar verkligen att fler män kunde ta upp problemet, men tyvärr är nog många rädda för att ses som gnälliga och de män som syns i debatten brukar vara mer intresserade av att kämpa mot feminismen än att kämpa för männen. De möjliga lösningar som jag ser är ju fullt kompatibla med feminismen. Om alla män skulle ta en del av föräldraledigheten får de ju chansen att bevisa att de är lika mycket föräldrar som mamman och framtidens vårdnadstvister skulle förhoppningvis vara rättvisare.