Bra mat för viktnedgång..?
Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen..
är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?
lchf går bort!
Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen..
är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?
lchf går bort!
Ja går LCHF bort är det la antingen räkna kalorier, viktväktarna/viktklubb, VLCD eller nått sådant typ som gäller.
Det finns massor med bra mat om du börjar med att ändra på tiderna då du äter.
Mycket protein och lite kolhydrater och fett is the shit!
Har själv startat med projekt viktminskning för en vecka sedan, ska kolla vikten imorgon!
Bloggar om det på slimandfit.blogg.se/ om du vill kika in. Olika metoder fungerar olika bra för oss, man får testa sig fram helt enkelt så kolla runt på bloggar och inspireras av andra, sätt ihop tips och metoder från andra och anpassa det till dig själv så kommer du lyckas
Att du VILL ta tag i övervikten är ett bra steg på vägen - samt att du är medveten om var det ofta går snett. Du behöver nog först och främst äta regelbundet, sedan får du testa dig fram vad du ska äta
Lycka till!
Ät långsamma kolhydrater (bovete, quinoa, fullkorn), magert kött och linser + bönor som proteinkälla, vegetabilisk olja i liten mängd, samt mycket frukt och grönsaker. Sikta på att fylla halva tallriken med grönsaker.
Undvik feta mejeriprodukter, socker och snabba kolhydrater ( ljust bröd, pasta osv) som pesten.
Rör på dig mer.
Det finns inga genvägar, du måste givetvis ta tag i din livssituation och ändra ditt ätmönster. Att äta hela kvällarna är inte ok, oavsett vad man äter... det är faktiskt inte alls svårt, egentligen. Men du måste bestämma dig!!!