• Sorrena

Bra mat för viktnedgång..?

Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen.. 

är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?

lchf går bort! 

• Svar på tråden Bra mat för viktnedgång..?
  • Elin 885
    skogsvitter skrev 2013-05-11 17:58:25 följande:
    Alla barn trivs ju inte i vagn...

Hur i hela friden menar du nu? De ägnar sitt liv åt träning och arbetar också med träning så hur kan du jämföra med dem!? Vad menar du med heltidsjobb? I normala fall arbetar man ju på arbetstid, och tränar på sin fritid. För de allra flesta så är det två skilda saker. Det är det ju inte för bodybuilders och gladiatorer! Pansar är landslagsspelare, det är hans "yrke". Han tränar allså i sitt yrke. Tor har fällts för doping (med andra ord rätt kass jämförelse) men har träning som yrke även han.  Wolf, precis samma där.
    pansar är vd för ett företag men ok.
    ja jag tränar på min fritid också, det är bara det att jag tränar på distans och då styr min studietid själv, men som du såg ovan så tränade jag även när jag var på praktik som var heltid, och även innan jag började studera då jag arbetade heltid så tränade jag också 4-5ggr i veckan precis som nu.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Elin 885
    skogsvitter skrev 2013-05-11 18:00:06 följande:
    Men givetvis är det väldigt stor skillnad om man kan träna på arbetstid. Precis som du gör Elin885, eftersom du tränar på studietid. Det är ju en väldigt fördelaktig situation, men du kan ju verkligen inte förvänta dig att alla är som dig eller gladiatorerna!
    öh nej jag tränar på min fritid men jag förlägger den mitt på dagen.
    jag styr min tid själv eftersom jag studerar på distans. jag studerar i alla fall 6 timmar om dagen 6 dagar i veckan.
  • Elin 885
    skogsvitter skrev 2013-05-11 18:00:06 följande:
    Men givetvis är det väldigt stor skillnad om man kan träna på arbetstid. Precis som du gör Elin885, eftersom du tränar på studietid. Det är ju en väldigt fördelaktig situation, men du kan ju verkligen inte förvänta dig att alla är som dig eller gladiatorerna!
    nej det har jag inte gjort heller, jag gav ts tips och visade på hur en vanlig dag ser ut för mig.
    om ts sedan vill använda tipsen är upp till ts.

• Sorrena
    Elin 885 skrev 2013-05-11 13:35:01 följande:
    hurdå inte åker vagn?
    Hon åker bara vagn när vi tex är i stan eller så.. hon är alldeles för rastlös för att kunna sitta i vagnen 30 minuter på promenad typ.
  • Elin 885
    Sorrena skrev 2013-05-11 18:39:55 följande:
    Hon åker bara vagn när vi tex är i stan eller så.. hon är alldeles för rastlös för att kunna sitta i vagnen 30 minuter på promenad typ.
    det finns ju sele man kan använda =).
  • Sorrena
    Frida73 skrev 2013-05-11 18:07:08 följande:
    Som 40-åring med stillasittande jobb och kilon som hade smugit sig på gick jag med i Viktväktarna online för att lära mig vad som är nyttigt och bra och i vilka proportioner det är lämpligt för mig och mina förutsättningar.  Jag tyckte det var bra och blev nöjd med det jag lärde mig. Fungerade gjorde det också och det har varit väldigt roligt att shoppa sommarkläder nu :)  Så jag rekommenderar att pröva på viktväktarna om du inte redan har den kunskapen därifrån.
    jag har också funderat på det, för det är ju sån mat jag redan äter =)
  • Sorrena
    Elin 885 skrev 2013-05-11 18:40:47 följande:
    det finns ju sele man kan använda =).
    Bärsele? till en 2 åring på 17 kg och 97 cm?
  • Elin 885
    Sorrena skrev 2013-05-11 18:42:47 följande:
    Bärsele? till en 2 åring på 17 kg och 97 cm?
    nej sele till vagnen så att hon sitter still.
  • Sorrena
    Elin 885 skrev 2013-05-11 18:43:20 följande:
    nej sele till vagnen så att hon sitter still.
    haha jag har ALLTID selen på i vagnen, finns inte en chans att jag skulle låta henne sitta utan det är ju idiotiskt men det jag menade var att hon aldrig skulle palla att sitta still så länge utan att skrika och bli arg osv.. har du barn?
  • Elin 885
    Sorrena skrev 2013-05-11 18:47:20 följande:
    haha jag har ALLTID selen på i vagnen, finns inte en chans att jag skulle låta henne sitta utan det är ju idiotiskt men det jag menade var att hon aldrig skulle palla att sitta still så länge utan att skrika och bli arg osv.. har du barn?
    nej det har jag inte.
    om du har råd så kan du ju köpa en xbox eller wii och så träningsprogram till det.
    vi har en xbox som jag har dansspel till.
Svar på tråden Bra mat för viktnedgång..?