Inlägg från: Pastell1983 |Visa alla inlägg
  • Pastell1983

Bra mat för viktnedgång..?

Ja går LCHF bort är det la antingen räkna kalorier, viktväktarna/viktklubb, VLCD eller nått sådant typ som gäller.

• Pastell1983
    Sorrena skrev 2013-05-09 23:29:42 följande:
    Har ingen aning hur man gör med ngt av det?
    googla.
  • Pastell1983

Ja men många överviktiga har ett stort kolhydrate/sockerbegär som gör att det är svårt att äta "lagom" på husmanskort/tallriksmodellen.

• Pastell1983
    skogsvitter skrev 2013-05-10 00:19:27 följande:
    Äter man inget på dagen är det ju inte direkt konstigt... att det skulle vara svårare att äta vanlig mat än efter metoder är bara bullshit. Får man in rutinerna så att de sitter där så är det inga problem. Men TS måste liksom börja med det grundläggande, att faktiskt börja äta på vettiga och regelbundna tider. Äter man regelbundet och med mellanmål så får man inget sockerbegär.
    Jodå, det får man. Jag får det och många med mig. Har varit grymt sockerberoende sedan jag var barn (dock inte överviktig förrän i vuxen ålder) . Med mindre kolhydrater slipper jag begäret = går ner.

• Pastell1983
    Sorrena skrev 2013-05-10 09:59:25 följande:
    Jag äter aldrig frukost, har så hemskt svårt att äta, kan peta i mig lite yoghurt och bär..

och jag vill tillägga att jag aldrig äter ute tex pizza, mcdonalds eller så. äter inte godis, dricker ingen läsk eller äter några chips.. så mitt problem sitter inte där.

Maten jag ska äta måste vara anpassad till våran familj (har en dotter på 2 år).. grönsaker äter jag massor av.. men jag lider även av hypotyreos som gör att jag har väldigt låg ämnesomsättning.. 

Men många skriver magert kött, vad är magert förutom kyckling? 
    Men vad är det du äter på kvällarna då? För du har inte 38 kg:s övervikt för du sitter och äter kött och grönsaker I guess....visst man kan bli fet på allt men då måste du äta enorma mängder.
Svar på tråden Bra mat för viktnedgång..?