Bra mat för viktnedgång..?
Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen..
är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?
lchf går bort!
Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen..
är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?
lchf går bort!
Och ja. Äta mer än ett mål mat om dagen är ju en ypperlig start..
En bra frukost är havregrynsgröt och en dl mjölk. Ha helst inte sylt på (om du absolut vill ha sylt finns det lågkalori sylt) frukt och bär är bättre. Eller koka upp gröten med lite russin och kokosflingor.
Skippa inte frukosten kan jag tillägga! De flesta överviktiga äter ingen frukost. Utan frukost småäter man gärna eftersom kroppen vill ha energi. Att äta regelbundet är A och O.
Jag äter aldrig frukost, har så hemskt svårt att äta, kan peta i mig lite yoghurt och bär..
och jag vill tillägga att jag aldrig äter ute tex pizza, mcdonalds eller så. äter inte godis, dricker ingen läsk eller äter några chips.. så mitt problem sitter inte där.
Maten jag ska äta måste vara anpassad till våran familj (har en dotter på 2 år).. grönsaker äter jag massor av.. men jag lider även av hypotyreos som gör att jag har väldigt låg ämnesomsättning..
Men många skriver magert kött, vad är magert förutom kyckling?