Bra mat för viktnedgång..?
Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen..
är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?
lchf går bort!
Jag har ca 38 kg's övervikt, är sjukt dålig på att äta, äter minimalt på dagen och sen äter jag hela kvällen..
är urdålig på att hitta ngt som jag håller mig mätt på och som är gott.. någon med tips?
lchf går bort!
Förövrigt, vad är det för fel på helt vanlig, sund, normal kost?! Folk är ju hela galna nu för tiden, LCHF!? Det spelar ingen större roll vad man äter så länge det är normal mat i normal mängd och på normala tider. Allt eftersom kommer man ändå märka vad man mår bra av och ej. Husmanskost kan man också gå ner i vikt av, jag gick ner 10 kg på helt vanlig mat. Jävla jidder att man ska behöva ha metoder för att gå ner i vikt när det i själva verket handlar om att faktiskt ta tag i sitt liv.
Ja men många överviktiga har ett stort kolhydrate/sockerbegär som gör att det är svårt att äta "lagom" på husmanskort/tallriksmodellen.
Jag tror TS har helt fel infallsvinkel, man ska och behöver inte äta något man håller sig mätt på i evigheter. Tvärtom är det viktigare att äta täta mål regelbundet. Ungefär var tredje timme. Detta också för att hålla blodsockret i balans. Jag är inte heller mätt halva dagen på det jag äter... vem är det? Man äter ju flera gånger av en anledning.
Ett väldigt enkelt sätt är ju att köpa en prenumeration på matkasse. Är man 1, köper man för 2 tex.
Näringsberäknade, recept medföljer, resterna blir lunch och sen är det bara typ havregrynsgröt o ägg som behövs kompletteras med på morgonen.
Visserligen är de flesta för fem dagar, men det är ju en hjälp i vardagen när man för det mesta inte orkar tänka ;)
Ha inte en massa extra mat o gottis hemma. Bara frukt o grönsaker. Köp helgens middag på mätt mage. Enkel middag är ju sallad, quinoa, fisk, kött, skaldjur..
Sen är det väl en fördel att öka på motionsnivån såklart. Lunch o kvällspromenader tex..
Med mycket fritid under studierna, en rastlös hund och uppsagda kanaler fick jag ihop 6 timmars promenader i normal takt om dagen. Åt det jag kände för, men aldrig mer än en portion; pizza, sallad, glass.. Gick ner runt från strl 42 till strl 32/34 på 12 veckor..
Sen sägs det ju att man aldrig ska äta till "mätt" utan stanna vid "nöjd" alltså att det största kurret i magen lagt sig..