• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • Essie1984

Kramfors med tillhörande byhålor såsom Dynäs, Dysjön, Väja, Bollstabruk (Bollsta) m.m. Kramfors kallas även för "Pulvercity", hahaha! ;D

• Aspie
    AndersFl skrev 2013-05-01 10:40:53 följande:
    Haha, riktigt så illa är det inte i Gamleby där jag bodde, men jag känner igen det där med att de blir förbannade om man har något vettigt eller intellektuellt att säga. Anledningarna till detta brukar vara:

1. Att de inte förstår vad man pratar om
    2. Att man går emot den rådande åsikten/trenden (brukar vara mycket farligt i mindre hålor)
    3. Att de är så jävla icke-verbala att de inte kan argumentera på ett sofistikerat sätt.
    4. De är mer eller mindre födda i farstun.

Det är lite "Fucking Åmål" över det du beskriver..

Alla dina punkter beskriver hål-syndromet perfekt, haha.
    Jag har tyvärr inte sett Fucking Åmål, men jag är rädd att den kan beskriva det väldigt bra. Alltså ibland när jag gick ut så kändes det så surrealistiskt att det hade kunnat varit en film. Liksom hur ofta får man hoppa in i nyponrosbuskar för att undvika att bli påkörd av någons arga pojkvän? Ibland kunde jag ligga där och skratta för mig själv. Så sorgligt på något vis, men jag är ändå glad över att jag inte behöver ta den hålan på så stort allvar, utan skratta åt den ibland. Glad 
  • taquine
    JoBa skrev 2013-04-30 17:45:45 följande:
    Jag har bott på många ställen genom åren, men jag måste säga att det mest inskränkta stället av alla var Göteborg. Stockholm kommer som god tvåa.
    Är Stockholm och Göteborg hålor?
    Jag bodde en period i Brastad (bohuslän) där var det lätt att dö uttråkningsdöden.....
  • Elin 885

jag bodde i en förort till sthlm, det var en väldig håla. alla visste allt om alla och alla skulle veta allt om alla....tröttsamt, och detta var inte ens slutstationen på tunnelbanan ;).

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • JoBa
    taquine skrev 2013-05-01 11:53:26 följande:
    Jag bodde en period i Brastad (bohuslän) där var det lätt att dö uttråkningsdöden.....
    Det är en definitionsfråga. Tråden går ju ut på att nominera den största skithålan. Vad gäller inskränkthet och bristande tolerans mot folk som sticker ut vinner dessa orter av alla de jag bott i, i alla fall.
  • Themis
    taquine skrev 2013-05-01 11:53:26 följande:
    Ur ett lite större perspektiv så ja, då är även Stockholm en håla. Jag skäms t.ex. varje gång jag ser Arlanda.

Arlanda måste vara flygplatsernas motsvarighet till "två pizzerior och ett trafikljus".
    Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.
  • I love me
    AndersFl skrev 2013-05-01 09:58:57 följande:
    Är inte folk ändå ganska sociala i Anderstorp? När jag vistades där hos en släkting några veckor fick jag intrycket av att det var många som var trevliga och inbjöd till umgänge. Åtmintone på Månsgatan, där min släkting bodde.

Minns att de hade en stor second hand butik där också, där det fanns en jääävla massa prylar.

Möjligt att det är så nu men inte när jag bodde där 1979 - 1980.
    Hi hi hi, lite lustigt att du nämner Månsgatan - var just där jag/vi boddeCool 
  • LängtansBlåaBlomma

Rimbo känns som en håla. Rökande gravida kvinnor, industritvätt som största arbetsplats och långt från närmsta civilisation.

• I love me
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-01 17:13:50 följande:
    Rimbo känns som en håla. Rökande gravida kvinnor, industritvätt som största arbetsplats och långt från närmsta civilisation.

Njaaa, det är väl hyfsat nära Norrtälje som är rätt okej.......
Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..