• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • sötare

Jag tycker att det kvittar alla orter, städer och samhällen är av precis samma skrot och korn

• Aileen Allannah
    I love me skrev 2013-05-02 07:56:25 följande:

Har jag skrivit att Rimbo & Norrtälje är lika?!  Du borde nog läsa vad jag skrev som svar på det jag citerade!!

"LängtansBlåaBlomma" skrev att Rimbo ligger långt från närmsta civilisation och jag svarade att Rimbo ligger hyfsat nära Norrtälje som är rätt okej.

Vad är det du inte förstår med det?   
    Oj hjälp! Vadan denna aggressivitet? Tagga ner lite...
  • mormamma

Orsa utan tvivel. Knarket flödar. Skolan är så dålig så den riskerar att stängas enligt Skolinspektionen. Finkläder är pösiga mjukisbyxor och tröja som matchas med blonderat otvättat hår om man är tjej och keps och prilla under läppen om man är kille. Alternativt kan man vara sportkille och ha tajta tröjor på överkroppen, tribaltatueringar och läderhalsband runt halsen. Numera massor med Thailändska kvinnor som blivit hämtade av deras kärleksfulla feta medelålders män. 

Dock finns vissa ljusglimtar, ett frodande musikliv och vacker natur men människorna, hua..
    Vill man något mer än att få barn tidigt, vara arbetslös alternativt jobba inom småindustrin måste man flytta.

Även Särna kvalar in. Ännu "tråkigare"  by nu när stripppklubben McDragan (som kommunen var med att finansiera) har stängts..  

• Neelah
    sagoskog skrev 2013-04-30 20:09:15 följande:
    Det skulle inte förvåna mig om det är Deje du syftar på? Annars så nominerar i alla fall jag det där jävla stället. För några år sen så läste jag t.o.m ett reportage i en mindre stockholmstidning om just hur miserabel är Deje är. Det borde väl ge några poäng?
    Jag som gillar Deje. Trots att det är så litet så finns det ju en hel del att göra (hantverk, musik, foto, jakt, fiske, sport, ett fint badhus, gym, bio), Kollektivtrafiken har blivit mycket bättre så att det är lätt att ta sig till och från Karlstad och naturen i och omkring Deje är ju fin, speciellt nu när vi slipper myggen. *hoppas*
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Sarakechi

Borlänge, knarkare, alkisar, somalier så långt ögat kan nå, och annat avskräde..

• mammamebarn

Marieholm, Eslöv, utan tvekan den största skithålan du finner på Svenska kartan!

Alla vet allt...

Så glad att ja lämnat den orten.    

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • SillyJokes

Orsa i Dalarna.
    Jag har aldrig stött på så fega och elaka människor som i den skithålan. De flesta av barnen blir utsatta och mobbade i skolorna och de vuxna gör absolut ingenting för att förhindra det. De ligger på samma nivå som sina barn.

Flytta aldrig dit!

• AndersFl
    SillyJokes skrev 2013-05-02 12:04:37 följande:
    Orsa i Dalarna.
    Jag har aldrig stött på så fega och elaka människor som i den skithålan. De flesta av barnen blir utsatta och mobbade i skolorna och de vuxna gör absolut ingenting för att förhindra det. De ligger på samma nivå som sina barn.

Flytta aldrig dit!
    Det tycks utvecklas en fegfalsk mentalitet i sådana mindre hålor. Det finns en större benägenhet att känna sig bättre på andras bekostnad. Särlingar och udda typer stöts ut ur gemenskapen. Skitsnacket och skvallret gör att vissa människor som inte passar in i mallen, nästan tvingas hålla sig inomhus för att undgå alla tråkningar och sarkastiska kommentarer från folk.

Det är för jävligt!

• SillyJokes
    AndersFl skrev 2013-05-02 12:23:41 följande:
    Det tycks utvecklas en fegfalsk mentalitet i sådana mindre hålor. Det finns en större benägenhet att känna sig bättre på andras bekostnad. Särlingar och udda typer stöts ut ur gemenskapen. Skitsnacket och skvallret gör att vissa människor som inte passar in i mallen, nästan tvingas hålla sig inomhus för att undgå alla tråkningar och sarkastiska kommentarer från folk.

Det är för jävligt!

Men det är ofta väldigt lugnt och skönt i alla dessa småstäder/byar. Fin natur är det också och mindre stress.
    Synd bara att människorna är så inskränkta och respektlösa. Du har så rätt! Det finns så många sviniga bonnläppar som trycker ner andra för att själva känna sig mindre patetiska (vilket är ganska ironiskt).

När jag pluggat klart ska jag flytta till en stad med minst 300 000 invånare!
Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..