• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • underligt

Och jag får inte glömma kommunens egna slogan "Hofors, vänligast i Sverige"

• Meria

Munkfors i värmland, helt klart. Inskränkt håla i mina ögon. 

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • CaptainM

Vinslov i Skane, med de kringliggande byarna Sorby (dar jag bodde), Vanneberga och Araslov. Fullt med bonder och raggare. I och med att jag var en punkare med tuppkam var jag inte sarskilt omtyckt. Smastaderna som ligger nara (Kristianstad och Hassleholm) ar inte mycket battre.

• Morsanheladagen
    Alecto skrev 2013-05-02 13:10:04 följande:
    Alla ställen där du kan stänga in dig i ett mörkt, rum - helst ljudisolerat och nysa och nog kan du ge dig fan på att någon dagen efter frågar hur det är med förkylningen...

Hahaha...det där lät som Vagnhärad i Sörmland. En riktig skithåla i mina ögon.....
  • knivskrik
    Punkster skrev 2013-05-01 09:08:35 följande:
    Kisa, Östergötland. Är dubbelt inställd till det stället. Det är otroligt vackert på sommaren, men samtidigt en klar kandidat till Sveriges värsta håla. Jag bodde där tills jag slutade gymnasiet och var sedan glad att kunna flytta därifrån.

Att läsa vidare efter gymnasiet är mycket suspekt. Alla intelligenta bedrifter mer avancerade än att stava till sitt eget namn är nästan straffbara. Man ska gilla folkrace, lokala fotbollslaget och att dricka sig full på lördagen.  Killarna ska vara vältränade och lukta svett, tjejerna ska vara blonderade. Man ska byta partner med jämna mellanrum, och man ska byta inom det lilla samhället. Familjebanden kan därför bli mycket invecklade. Att skvallra om detta när man ses och super på lördagen är en självklarhet. Man ska arbeta på sågverket, pappersbruket eller på den lokala industrin. För killarna är det ev. acceptabelt att vara egen företagare (eller arbeta i pappas firma) så länge det handlar om någon typ av hantverk eller fysiskt arbete.

Om man på något sätt sticker ut (i mitt fall - kulturella intressen istället för fotboll och bilar) från det ovan nämnda så blir man genast utfryst och betraktad som konstig eller uppseendeväckande.

Förutom de rent sociala aspekterna är Kisa också en tråkig plats, det finns helt enkelt inget att göra. Inga restauranger (förutom pizzerian), bio, barer/klubbar eller något annat. Inget "levande centrum", inget köpcenter, inget som "händer". Vill man göra något kul måste man ta sig till Linköping 5 mil bort. 

Undantaget är somrarna, när "tysken kommer" för att uppleva den fina naturen och bo på campingen. Då vaknar hela bygden till liv för säsongen, och Kisa blir en trevlig plats att vara på för ett kort tag. 
    Haha, det skulle även kunna vara Boxholm du beskrev där. Man ska jobba på bruket eller på ålderdomshemmet, att plugga vidare är fult och höjdpunkten är att supa på någon av pizzeriorna på helgen...
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • I love me
    Aileen Allannah skrev 2013-05-02 09:16:25 följande:
    Oj hjälp! Vadan denna aggressivitet? Tagga ner lite...

Var är jag aggressiv?  Jag förklarade vad jag skrev eftersom en del tydligen inte kan läsa.......är det att vara aggressiv?!
  • Aileen Allannah
    I love me skrev 2013-05-02 18:19:58 följande:

Var är jag aggressiv?  Jag förklarade vad jag skrev eftersom en del tydligen inte kan läsa.......är det att vara aggressiv?!
    Dubbla utropstecken brukar betyda att man skriker, men okej. Det kanske inte är hela världen om någon missar en liten del i texten heller? Men eftersom det verkar ha varit jobbigt för dig så ber jag om ursäkt att jag inte läste ordentligt, och jag vill självklart belysa att du har helt rätt, det är inte så långt mellan Rimbo och Norrtälje, absolut inte.
  • Getingflicka

Jag nominerar Nyköping! Falska, skitsnackade människor som älskar att sprida rykten. Folk här vet mer om dig än vad du själv gör :p

Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..