• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • YummyMami
    Essie1984 skrev 2013-05-01 10:46:43 följande:
    Kramfors med tillhörande byhålor såsom Dynäs, Dysjön, Väja, Bollstabruk (Bollsta) m.m. Kramfors kallas även för "Pulvercity", hahaha! ;D

Lägger in Härnösand.
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Lilia
    YummyMami skrev 2013-05-01 17:45:15 följande:
    Lägger in Härnösand.

Det som är så vackert där. Nu har jag aldrig bott där, bara varit där för att jobba vid några tillfällen. Men jag tyckte det var så fint!
  • YummyMami
    Lilia skrev 2013-05-01 17:49:30 följande:
    Det som är så vackert där. Nu har jag aldrig bott där, bara varit där för att jobba vid några tillfällen. Men jag tyckte det var så fint!

Jaa, stället är jättevackert! Människorna inte..
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Flaminia
    Themis skrev 2013-05-01 15:34:07 följande:
    Ur ett lite större perspektiv så ja, då är även Stockholm en håla. Jag skäms t.ex. varje gång jag ser Arlanda. Arlanda måste vara flygplatsernas motsvarighet till "två pizzerior och ett trafikljus".
    Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.

Det är klart att Arlanda inte direkt kan mäta sig med Heathrow eller Frankfurt, men nog har jag sett flera flygplatser som är värre.
  • Tååtan

Kan inte utse vilken av byarna som är värst, men jag nominerar hela Marks Kommun! Alla "vet" allt om dig, även det du inte vet själv) fyllt med wt, pundare och skvallerkärringar. Äckliga människor finns det gott om och historier finns det om allt. Tydligen så har man gjort aborter och en massa skit fast man var oskuld ^^ don't go there!

• Braindead
    AndersFl skrev 2013-05-01 09:58:57 följande:
    Är inte folk ändå ganska sociala i Anderstorp? När jag vistades där hos en släkting några veckor fick jag intrycket av att det var många som var trevliga och inbjöd till umgänge. Åtmintone på Månsgatan, där min släkting bodde.

Minns att de hade en stor second hand butik där också, där det fanns en jääävla massa prylar.

Jag har också fått för mig att Anderstorpsfolk är rätt sociala av sig. Nu är jag iofs från grannhålan Gnosjö, så jag räknas knappt, man känner ju en del där sedan tidigare, men alla nya man har träffat har också varit väldigt sociala.  
    Secondhandbutiken finns för övrigt kvar, men förmodligen ännu mer prylar :P
    ♥ Elicia 060405 & Hugo 080303 ♥
  • Lilia
    YummyMami skrev 2013-05-01 17:51:29 följande:
    Jaa, stället är jättevackert! Människorna inte..

Vad trist. :(
Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..