• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • Miew

Exakt. Har knappt sett en normalviktig man sen vi flyttade hit.

• Coccolina

Haha hmm jag är inflyttad i en byhåla... 2 bensinmackar (fast bara pumparna inte affärer), en pizzeria med Sveriges sämsta pizza, ett litet kafé, och en färgaffär.... En skola, ett dagis och ett ålderdomshem... Och så jag då... som känner det som jag bor i djupaste skogen... Alla pratar fyrhjulingar och jakt... Känner mig heeeeelt vilse här:-S Tur jag har sambon och bonusarna som piggar upp mig

• Gizmo

Är det inte väldigt lugnt och tyst i en liten stad/by? I så fall flyttar jag gärna dit. (Bor i en stor stad i mellansverige).

• Dompans mamma

Arvika. Är stockholmare och var bosatt 8 år i staden. Att försöka skaffa socialt umgänge med människor man inte känt sedan man kläcktes är otroligt svårt. Att fråga om de nyfunna vännerna ville ta en lunch på stan är der värsta jag gjort där. Ett slag i ansiktet med att det är stockholmsfasoner blev resultatet. Annars är Arvika en mycket vacker stad. Men inte en stad att leva i om man inte är från "byn".

• JoBa

Jag har bott på många ställen genom åren, men jag måste säga att det mest inskränkta stället av alla var Göteborg. Stockholm kommer som god tvåa.

• puss
    Dompans mamma skrev 2013-04-30 17:42:33 följande:
    Arvika. Är stockholmare och var bosatt 8 år i staden. Att försöka skaffa socialt umgänge med människor man inte känt sedan man kläcktes är otroligt svårt. Att fråga om de nyfunna vännerna ville ta en lunch på stan är der värsta jag gjort där. Ett slag i ansiktet med att det är stockholmsfasoner blev resultatet. Annars är Arvika en mycket vacker stad. Men inte en stad att leva i om man inte är från "byn".

usch va hemskt. hur äter folk lunch där då? stryper en ko och smackar i sig?
    Easy cum easy go
  • sagoskog
    Aquilalore skrev 2013-04-30 15:54:37 följande:
    Tyvärr vill ju inte röja min identitet fullständigt :) Annars så skulle jag gärna nominera en håla.
    Det län som jag växte upp i har bara en stad och den är inte stor, jag pratar om f*cking Värmland!
    Det skulle inte förvåna mig om det är Deje du syftar på? Annars så nominerar i alla fall jag det där jävla stället. För några år sen så läste jag t.o.m ett reportage i en mindre stockholmstidning om just hur miserabel är Deje är. Det borde väl ge några poäng?
  • I love me

Jag är upplänning ända in i benmärgen och har bott i Uppland i hela mitt 43-åriga liv bortsett från 2 år då jag bodde i Småland = Bankeryd & Anderstorp - 2 jävligt inskränkta orter där man måste vara smålänning för att bli accepterad. 

Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..