• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • Aileen Allannah
    I love me skrev 2013-05-01 17:26:40 följande:

Njaaa, det är väl hyfsat nära Norrtälje som är rätt okej.......
    Så vitt jag vet så är det en jäkligt stor skillnad på Rimbo och Norrtälje... För att inte tala om den där byn lite mer norrut...
  • KiaL
    Aquilalore skrev 2013-04-30 15:54:37 följande:
    Tyvärr vill ju inte röja min identitet fullständigt :) Annars så skulle jag gärna nominera en håla.
    Det län som jag växte upp i har bara en stad och den är inte stor, jag pratar om f*cking Värmland!

HAHAH  ja hela Värmland är fullt av skithålor. Den ena värre än den andra. Jag kommer nog själv från en av de minsta..=)
  • KiaL
    sagoskog skrev 2013-04-30 20:09:15 följande:
    Det skulle inte förvåna mig om det är Deje du syftar på? Annars så nominerar i alla fall jag det där jävla stället. För några år sen så läste jag t.o.m ett reportage i en mindre stockholmstidning om just hur miserabel är Deje är. Det borde väl ge några poäng?

och där kom den....Där är jag född och uppvuxen.
  • waris

Vagnhärad... Som en tidigare nämde. Fast iofs är hela Trosa kommun en jävla håla... Men vagnhärad e nog värst

• Wimlan

Marks kommun, mellan Borås och Varberg. Ett stort mentalsjukhus med öppen planlösning.. Hela kommunen kryllar av små sjuka hålor och det är svårt att utse den värsta.. Skene, Fritsla, Horred, Björketorp.. Byhålorna runt kommunen är lika mysiga som väntrummen på psyk, där har man Svaneholm och Viskafors, Veddige och Öxabäck, Sexdrega och ja, ni hör ju själva!

• ereois
    Miew skrev 2013-04-30 15:54:31 följande:
    Gryt utanför Valdemarsvik. Alla ska jaga och supa som svin. Och snacka skit om alla andra. Om man inte tycker att homosexualitet, invandrare och moderater är det hemskaste som finns så ses man på som idiot.
    Pojkar ska vara tuffa och klä sig i blått och svart, tjejer ska laga mat och banta.
    Det är som att hoppa 100år bak i tiden...
    Slänger in samtliga småorter i denna kommun i ekvationen. Arbetar "bara" i Valdemarsvik och bor på annan ort, men herrejössesiminlåda vilka historier som berättas.
    Området kring Tryserum verkar vara värst av dem alla, om allt som sägs stämmer måste det råda något slags hillbilly-redneck-kultur där. Polismyndigheten göre sig icke besvär, där har man sina egna "lagar"...
  • Tååtan

Wimlan: vilken del i helvetet kommer du ifrån? Fint är det ute i skogarna osv. Men folket är till stor del helt dumma i huvudet!

• MissMf

I underbara Västervik så startades de en "gossip girl" blogg för o kunna hänga ut alla optimalt o sprida osanningar.. Den blev polisanmäld rätt fort dock..

Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..