• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Tycker inte att det låter som en bra idé och blanda tabletter och alkohol överhuvudtaget!

• Sheyen

Du ska absolut inte blanda bensodiazepiner med alkohol. Det är faktiskt livsfarligt! Det finns folk som har dött när de gjort så. Du riskerar att få någonting som heter "andningsdepression", vilket innebär att andningscentrum i hjärnan slås ut, så att du inte kan andas och därmed riskerar att avlida. Om du överlever kommer du att ha minnesluckor och annan skit. Det är inte nyttigt att blanda och du borde undvika detta.

• Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2013-02-12 18:47:47 följande:
    Tycker inte att det låter som en bra idé och blanda tabletter och alkohol överhuvudtaget!

När det är ju sant, jag har har panikångest dagilgen tyvärr :( å jag vill inte ha dom så jag vet inte hur jag ska göra
  • Anonym (snabba svar!!)
    Sheyen skrev 2013-02-12 18:49:29 följande:
    Du ska absolut inte blanda bensodiazepiner med alkohol. Det är faktiskt livsfarligt! Det finns folk som har dött när de gjort så. Du riskerar att få någonting som heter "andningsdepression", vilket innebär att andningscentrum i hjärnan slås ut, så att du inte kan andas och därmed riskerar att avlida. Om du överlever kommer du att ha minnesluckor och annan skit. Det är inte nyttigt att blanda och du borde undvika detta.

men det som är så skumt är varför står det inte då i fass????
  • Anonym (snabba svar!!)
    Sheyen skrev 2013-02-12 18:49:29 följande:

Men om jag tar bara på morgonen då?? jag brukar gå upp vid 7
  • Loriyana

Hur stor dos sobril tar du?

• Anonym (snabba svar!!)
    Loriyana skrev 2013-02-12 18:53:22 följande:
    Hur stor dos sobril tar du?

10mg 3 dagligen
  • Sheyen
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-12 18:51:53 följande:

Men om jag tar bara på morgonen då?? jag brukar gå upp vid 7
    Det är farligt att blanda benso med alkohol och jag tänker inte säga "ja ok". Har för övrigt verkligen för mig att FASS varnar för det här. Men gör exakt som du själv vill, men räkna med att få allvarliga skador om du blandar benso med alkohol, då det är allmänt känt att den blandningen är livsfarlig.
  • Sheyen

Antingen får du strunta i att ta benson eller så får du strunta i att dricka öl. Eller så blandar du och äventyrar därmed ditt liv.

Svar på tråden Sobril & alkohol