• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Anonym (DUMT!)

Jag har tagit sobril med alkohol, första starkölen kan du dubbla med 3. 
    Så dricker du totalt 5 starköl x 3 = 15 i effekt. 

För min del går det inte o dricka, jag blir dum i huvudet, får grova minnesluckor. Dvs minns inte ett piss. 

Tycker att antingen tar du din dagliga dos men då är det noll alkohol eller så hoppar du över en dag.
    Det är farligt att blanda piller med alkohol! 

• Anonym (snabba svar!!)
    Sheyen skrev 2013-02-12 19:12:30 följande:
    Det är livsfarligt och du verkar vara långt ifrån kunnig vad gäller läkemedel och droger, vilket gör det hela än mer oroande.

Men jag tänker inte tjata på dig. Jag känner inte dig. Du gör exakt vad du vill, oavsett vad jag säger, så go for it, om du tycker att det är värt att chansa. Det är dock en riktigt dum idé. Jag säger inte att du garanterat kommer att dö, men du äventyrar ditt liv något enormt - du skulle bara veta...

tack Hjärta
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (DUMT!) skrev 2013-02-12 19:18:53 följande:
    Jag har tagit sobril med alkohol, första starkölen kan du dubbla med 3. 
    Så dricker du totalt 5 starköl x 3 = 15 i effekt. 

För min del går det inte o dricka, jag blir dum i huvudet, får grova minnesluckor. Dvs minns inte ett piss. 

Tycker att antingen tar du din dagliga dos men då är det noll alkohol eller så hoppar du över en dag.
    Det är farligt att blanda piller med alkohol! 

tack, ja jag får hoppa sobrilen, men om jag tar 10mg på morgon, å dricker på kvällen när den gott ur är vel ingen fara??? är bara så jävla rädd att få mina panikånget attaker :(
  • Anonym

Är du inte orolig för bensomissbruk? Känns som du ligger väldigt i riskzonen.

• ex ungue leonem
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-12 19:23:23 följande:

tack, ja jag får hoppa sobrilen, men om jag tar 10mg på morgon, å dricker på kvällen när den gott ur är vel ingen fara??? är bara så jävla rädd att få mina panikånget attaker :(

ta medicinen o skippa alkoholen..den är väl inte så viktig? Du är ju dessutom rädd för panikångestatacker
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • DreamBitch

Drick väldigt långsamt så känner du ju hur du reagerar. Hur man reagerar är ju väldigt individuellt men du blir ju inte kanonfull på en mun öl så ta det lugnt så går det bra.

• Anonym
    DreamBitch skrev 2013-02-12 19:54:14 följande:
    Drick väldigt långsamt så känner du ju hur du reagerar. Hur man reagerar är ju väldigt individuellt men du blir ju inte kanonfull på en mun öl så ta det lugnt så går det bra.
    Och riskera andningsdepression? Jaa, men jättesmart!
  • Houdini

Hur länge har du tagit sobril? Det är "enkelt" att hoppa över en tablett eller två om man inte har ätit dom en längre tid.

Men nu är det så att man har ju läkemedlet kvar i kroppen så jag tror inte det räcker med att hoppa över eftermiddagstabletten och kvällstabletten. Du ska helst låta bli dom i flera dagar innan alkoholintag.
    Man bygger ju upp en jämn nivå av läkemedlet i kroppen när man tar en medicin en tid.

Och vad händer om du nu bestämmer dig för att hoppa över eftermiddags och kvällsdosen dricker öl och senare får en panikattack? hur ska du hantera det, för du kan inte ta din sobril.

Drick alkoholfritt och ta din medicin så kommer du nog ha trevligt. För oroar du dig för en panikattack kommer den garanterat. Lider också av ångest och panikångest och dricker inte alkohol pga av mediciner dock inte benso. Jag skulle aldrig chansa det är ju ändå sitt liv man leker för vad lite sprit det är inte värt det        

• Sheyen
    Houdini skrev 2013-02-12 20:25:08 följande:
    Hur länge har du tagit sobril? Det är "enkelt" att hoppa över en tablett eller två om man inte har ätit dom en längre tid.

Men nu är det så att man har ju läkemedlet kvar i kroppen så jag tror inte det räcker med att hoppa över eftermiddagstabletten och kvällstabletten. Du ska helst låta bli dom i flera dagar innan alkoholintag.
    Man bygger ju upp en jämn nivå av läkemedlet i kroppen när man tar en medicin en tid.

Och vad händer om du nu bestämmer dig för att hoppa över eftermiddags och kvällsdosen dricker öl och senare får en panikattack? hur ska du hantera det, för du kan inte ta din sobril.

Drick alkoholfritt och ta din medicin så kommer du nog ha trevligt. För oroar du dig för en panikattack kommer den garanterat. Lider också av ångest och panikångest och dricker inte alkohol pga av mediciner dock inte benso. Jag skulle aldrig chansa det är ju ändå sitt liv man leker för vad lite sprit det är inte värt det        
    Du vet nog inte hur Sobril fungerar. Det är inte en depottablett och inte heller någonting långtidsverkande. Det blir absolut inte "lättare" att hoppa över en tablett eller två om man ätit dem en längre tid, eftersom att bensodiazepiner är beroendeframkallande. De säljs ju för tusan som droger på gatan! Många heroinister festar loss på bensodiazepiner emellanåt, så tänk dig för innan du börjar tipsa om saker som inte alls stämmer. Det här är allvarliga grejer.

• Felizia

Har druckit ett glas vin efter 5 mg Stesolid (inte samma sak men liknande) och då kände jag mig "skum". Kändes inte bra alls så jag rekommenderar dig att låta bli!

Svar på tråden Sobril & alkohol