• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Miss Blue

TS, du väljer alltså hellre att dricka? Varför inte istället köpa med dig alkoholfri öl, då kan du ändå vara med i gemenskapen. Du säger att du inte dricker mycket, och då kan det väl inte spela någon roll om du är helt nykter?

Ha det kul på festen!

• Sheyen
    DreamBitch skrev 2013-02-13 08:47:16 följande:
    Du vet ingenting om mina kunskaper så bespara mig gärna dina gissningar.

Och för att citera dig: "Och riskera andningsdepression? Jaa, men jättesmart!" Detta var således vad jag svarade på.
    Om det vore livsfarligt att mixa alkohol och oxazepam skulle detta stå i fass. Som exempel så står det klart och tydligt i fass att man absolut inte ska mixa dexofen med alkohol. Något sådant står inte om oxazepam. Det som står är att oxazepam kan förstärka effekten av alkohol.
    Jag har aldrig påstått att man kan vräka i sig oxazepam och blanda hej vilt med mängder av alkohol men att smutta på en eller två öl under en hel kväll är inte farligt. Man måste ju självklart ta det lugnt och lyssna på kroppen.
    Jag gissar inte; du visar det väldigt tydligt i de svar du ger mig. det du gör är väldigt dåligt och det finns nog bara två alternativ; antingen är du lite sadistiskt lagd eller så förstår du inte vilka risker det finns med ovan nämna kombination.

Jag lämnar den här diskussionen nu, eftersom att det inte tillför mig någonting positivt att läsa om dessa kunskapslösa inlägg.
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 13:39:40 följande:
    Jag gissar inte; du visar det väldigt tydligt i de svar du ger mig. det du gör är väldigt dåligt och det finns nog bara två alternativ; antingen är du lite sadistiskt lagd eller så förstår du inte vilka risker det finns med ovan nämna kombination.

Jag lämnar den här diskussionen nu, eftersom att det inte tillför mig någonting positivt att läsa om dessa kunskapslösa inlägg.
    Återigen undanbeder jag mig dina amatöranalyser av mig då du inte har fakta nog att uttala dig i ämnet.
    Intressant att du gång efter annan antyder att du kan så mycket och ändå väljer du att lämna diskussionen. Varför inte stanna kvar och förklara för ts vad det är som gör det så livshotande? Tror att det skulle ge lite mer än att bara skriva "det är dumt" och "du kan dö".
    Jag kan iallafall backa upp mina uttalanden med både erfarenheter OCH svar från flera läkare.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 13:57:32 följande:
    Återigen undanbeder jag mig dina amatöranalyser av mig då du inte har fakta nog att uttala dig i ämnet.
    Intressant att du gång efter annan antyder att du kan så mycket och ändå väljer du att lämna diskussionen. Varför inte stanna kvar och förklara för ts vad det är som gör det så livshotande? Tror att det skulle ge lite mer än att bara skriva "det är dumt" och "du kan dö".
    Jag kan iallafall backa upp mina uttalanden med både erfarenheter OCH svar från flera läkare.

Källhänvisning på de svaren.
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 13:58:37 följande:

Källhänvisning på de svaren.
    Lite svårt att lämna källhänvisning på något som mina läkare har  sagt till mig. Annars hade jag gjort det.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:00:05 följande:
    Lite svårt att lämna källhänvisning på något som mina läkare har  sagt till mig. Annars hade jag gjort det.

Då har du bara ord mot ord..? Inga konkreta bevis att lägga upp här?
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:02:16 följande:

Då har du bara ord mot ord..? Inga konkreta bevis att lägga upp här?
    Självklart är detta ord mot ord. Annars hade ju aldrig diskussionen ägt rum från första början.
    Det är ju helt enkelt upp till ts att bestämma vem hon tror på. Inte så mycket att göra åt den saken. Det enda jag kan säga är vad mina läkare har sagt till mig samt min erfarenhet i frågan.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:08:44 följande:
    Självklart är detta ord mot ord. Annars hade ju aldrig diskussionen ägt rum från första början.
    Det är ju helt enkelt upp till ts att bestämma vem hon tror på. Inte så mycket att göra åt den saken. Det enda jag kan säga är vad mina läkare har sagt till mig samt min erfarenhet i frågan.

Ja dui har ju din tro o får bli salig på den.Det betyder inte per automatik att det är det rätta
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:10:10 följande:

Ja dui har ju din tro o får bli salig på den.Det betyder inte per automatik att det är det rätta
    Det är så sant. Precis som ni har er tro.
    Men någon av er kanske har någon källhänvisning som visar att ni har rätt och jag har fel? Att normaldos oxazepam och 1-2 öl utspritt på en hel kväll skulle vara livsfarligt.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:14:39 följande:
    Det är så sant. Precis som ni har er tro.
    Men någon av er kanske har någon källhänvisning som visar att ni har rätt och jag har fel? Att normaldos oxazepam och 1-2 öl utspritt på en hel kväll skulle vara livsfarligt.

Behövs ingen källhänvisning..om man har ett sunt förnuft
Svar på tråden Sobril & alkohol