• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Anonym

Har du samma dos varje dag och är van vid den dosen kan du ta ett par glas men inte mer. Dricker du för mycket kan du bli d-rak och aggressiv bl a.. Vet du att du kan dricka måttligt är det ingen större fara.

• DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 19:42:19 följande:

Kram på dig
    Lika relevanta svar som vanligt?
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 21:16:50 följande:
    Lika relevanta svar som vanligt?
    Ställer samma fråga t dig
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • TessLi

Fast.. Om du kan "tänka på nåt annat" när du får en ångestattack, behöver du verkligen sobrilen dyngnet runt då?!

och till ämnet: Jag har ätit benzo i snart 8 år, och även druckit ihop med dom. Och det funkar! Men man bör vara försiktig..

• Sheyen
    DreamBitch skrev 2013-02-13 18:39:35 följande:
    Börjar tröttna på dina konstanta påhopp.
    Det du har skrivit har inte varit relevant till ts frågor. Det du påstår kan hända kan inte hända i dom doser som det handlar om här.
    Och nu betackar jag mig från fler inlägg av dig. Kommer i fortsättningen ignorera dig, ond som jag är.
    Märkligt att du först klagar på att jag vill lämna den substanslösa diskussionen, för att sedan inte heller nöja dig med att jag stannar kvar. Trotsigt beteende...

Jättetråkigt att du fortfarande envisas med att ge felaktiga råd till TS. Du kommer troligtvis inte att inse ditt misstag förrän dina råd skadar någon, om ens då. Det är sorgligt och tragiskt.
  • Anonym

Men lägg ner tjafset! DreamBitch har rätt. Känner en överläkare i psykiatri som lärde mig samma sak..

• Anonym
    solosss skrev 2013-02-13 20:25:56 följande:
    JA! och jag kan lova dig att du inte kommer få nån panikattack, att missa medicin en dag är verkligen ingen fara. Du kan t o m ringa din läkare och den kommer säga samma sak. Skit i sobrilen, drick sprit och ha en jävligt skoj afton!! :)
    Att missa bara en dag kan ge abstinens då benzo är väldigt beroendeframkallande. Panikångest + abstinens är ingen bra kombination. inte panikångest + baksmälla heller för den delen. Ta din dos men drick med måtta.
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-14 13:45:12 följande:
    Men lägg ner tjafset! DreamBitch har rätt. Känner en överläkare i psykiatri som lärde mig samma sak..

Vad bevisar det?Att någon säger jag känner en Dr det el det  som minsann säger si el så
  • Anonym
    ex ungue leonem skrev 2013-02-14 13:51:07 följande:

Vad bevisar det?Att någon säger jag känner en Dr det el det  som minsann säger si el så
    Vill du tro att jag ljuger så gör det då. Men du anar inte hur korkade ni som inte vet vad ni snackar om låter..
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-14 13:54:12 följande:
    Vill du tro att jag ljuger så gör det då. Men du anar inte hur korkade ni som inte vet vad ni snackar om låter..

Detsamma
Svar på tråden Sobril & alkohol