• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-13 14:43:53 följande:
    _Förstärker_  ja, förstår inte hur det och andningsdepression har gemensamt.
    Sen var rekommendationen att ts skulle dricka lugnt och känna efter så det inte går överstyr.

Ja så vad?
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • DreamBitch

Jag vet inte om man framstår som särskilt trovärdig när man radar upp diverse läkemedelsnamn utan att tyckas veta att dom flesta innehåller samma verksamma substans. :)

• ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 14:48:57 följande:
    Jag vet inte om man framstår som särskilt trovärdig när man radar upp diverse läkemedelsnamn utan att tyckas veta att dom flesta innehåller samma verksamma substans. :)

Jag är i gott sällskap....ser jag just
  • solosss

Asså, varför tjafsar ni så jävla mycket i den här tråden? Fass skriver inte ut i bipacksedeln att man kan dö av en överdos, just för att benso är för folk med grov ångest och panikattacker, och de flesta är suicidala. De skriver heller inte ut på mediciner som är opiumbaserade, innehåller amfetamin osv bara för att folk inte ska veta hur jävla farligt det egentligen är så man inte ska få vatten på sin självmordskvarn, Jag har en kompis som blev förlamad och fick en hjärtattack pga bensoöverdos, han mår rätt ok nu men GE FAN i att blanda piller och alkohol. Fattar inte att det ens är nåt att diskutera? 

• DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 14:50:19 följande:

Jag är i gott sällskap....ser jag just
    Där har du fel. Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag till en början har använt mig av läkemedelsnamnet för att fortsättningsvis använda mig av den verksamma substansen, för enkelhetens skull. :)
    solosss skrev 2013-02-13 14:53:50 följande:
    Asså, varför tjafsar ni så jävla mycket i den här tråden? Fass skriver inte ut i bipacksedeln att man kan dö av en överdos, just för att benso är för folk med grov ångest och panikattacker, och de flesta är suicidala. De skriver heller inte ut på mediciner som är opiumbaserade, innehåller amfetamin osv bara för att folk inte ska veta hur jävla farligt det egentligen är så man inte ska få vatten på sin självmordskvarn, Jag har en kompis som blev förlamad och fick en hjärtattack pga bensoöverdos, han mår rätt ok nu men GE FAN i att blanda piller och alkohol. Fattar inte att det ens är nåt att diskutera? 
    Ingen har påstått att det skulle stå i någon bipacksedel. (Även om det faktiskt står i bipacksedeln på tex dexofen att den absolut inte får blandas med alkohol. Sådan viktig information måste stå.) Men om vi ponerar att det inte skulle stå på bipacksedeln så står det trots allt i "fass för förskrivare".
    Och fortsättningsvis så har vi inte pratat om någon överdos.

• ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 15:10:01 följande:
    Där har du fel. Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag till en början har använt mig av läkemedelsnamnet för att fortsättningsvis använda mig av den verksamma substansen, för enkelhetens skull. :)

Ja ja....jag är iaf i gott sällskap
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 15:10:54 följande:

Ja ja....jag är iaf i gott sällskap
    Absolut. Det finns många som inte vet att tex zopiklon och imovane är samma sak.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 15:12:18 följande:
    Absolut. Det finns många som inte vet att tex zopiklon och imovane är samma sak.

Jag ser du säger det.Men nu avsåg jag trovärdigheten i andra inlägg
  • DreamBitch
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 15:15:21 följande:

Jag ser du säger det.Men nu avsåg jag trovärdigheten i andra inlägg
    Är beredd att hålla med dig även där.
  • ex ungue leonem
    DreamBitch skrev 2013-02-13 15:18:42 följande:
    Är beredd att hålla med dig även där.

Det tror jag inte..inte i de inlägg jag avser
Svar på tråden Sobril & alkohol