• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Apopan

Jag orkar inte läsa allt vad som skrivits, men har själv tagit sobril och läkaren sade att en öl någon gång om en känner att en är lite sugen, går bra. Men jag tog henne bara på ordet en endaste gång under mitt halvår på medicinen.

Mitt tips skulle dock vara att ha med dig ett gäng alkoholfria öl. Då känner en sig inte alls lika utanför, tycker Carlsbergs är godast :)

• solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 16:33:41 följande:
    Som jag har förstått det så är detta inget nytt för henne. Har fattat det som att hon har ätit oxazepam ett tag.
    Kanske att dom inte har läst vad jag har skrivit men det är ju inget jag kan påverka. Jag har tydligt sagt att hon kan ta en eller två öl och att hon ska dricka långsamt så att hon känner hur kroppen reagerar.
    Uppfattade det även som att ts inte hade tänkt supa ner sig. I vilket fall är det enda jag har sagt att en eller två öl under en hel kväll inte är någon fara. Något annat ansvarar jag inte för.
    Och jag förstår vad du skriver. :)
    Kyss
  • Anonym (snabba svar!!)

ojojojoj va många olika svar man fått, man ingen har svart på om man jag kan ta 10mg kl 7 eller 8 på morgonen, å sen skippa resten, då det kommer bjudas på saker till maten, jag har ätit sobrilen under en lång tid, och är van vid min dos, men undarar om den som jag tar på morgonen,innan festen är kvar under hela dagen å kvällen i kroppen. eller om den hinner gå ur.

• DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:18:09 följande:
    ojojojoj va många olika svar man fått, man ingen har svart på om man jag kan ta 10mg kl 7 eller 8 på morgonen, å sen skippa resten, då det kommer bjudas på saker till maten, jag har ätit sobrilen under en lång tid, och är van vid min dos, men undarar om den som jag tar på morgonen,innan festen är kvar under hela dagen å kvällen i kroppen. eller om den hinner gå ur.
    Halveringstiden är 10 timmar och eftersom du tar dom regelbundet så kommer du ha det i dig vare sig du tar det på morgonen eller inte. Om du känner att du vill dricka så drick långsamt, kan inte poängtera det tillräckligt. Känn efter hur kroppen reagerar och lyssna på den.
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:21:35 följande:
    Halveringstiden är 10 timmar och eftersom du tar dom regelbundet så kommer du ha det i dig vare sig du tar det på morgonen eller inte. Om du känner att du vill dricka så drick långsamt, kan inte poängtera det tillräckligt. Känn efter hur kroppen reagerar och lyssna på den.

tack för svaret, du värkar kunna mycket om det här
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:24:03 följande:

tack för svaret, du värkar kunna mycket om det här
    Det beror nog på vem du frågar :)
    Men om det är första gången du ska dricka tillsammans med oxazepam så tycker jag inte att du ska ställa in dig på någon fylla. Och dricker du för fort så kan det bara smälla till så är du helt väck och det vill du inte vara med om.
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:26:17 följande:
    Det beror nog på vem du frågar :)
    Men om det är första gången du ska dricka tillsammans med oxazepam så tycker jag inte att du ska ställa in dig på någon fylla. Och dricker du för fort så kan det bara smälla till så är du helt väck och det vill du inte vara med om.

ok men om jag inte tar sobrilen alls denna dag då kan jag drick mig berusad då på kvällen, blir ju så orolig av att som skriver om hjärtstille stånd å andingsdepresson å att man kan då och så vidare :(
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:36:57 följande:

ok men om jag inte tar sobrilen alls denna dag då kan jag drick mig berusad då på kvällen, blir ju så orolig av att som skriver om hjärtstille stånd å andingsdepresson å att man kan då och så vidare :(

dö ska det så hehehehe
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:36:57 följande:

Alltså, även om du inte skulle ta någon sobril alls den dagen så har du det fortfarande i kroppen. Har man aldrig druckit alkohol med benso i kroppen så ska man inte supa. En eller två öl under en kväll men inte mer när du inte har en aning om hur din kropp reagerar. Benso och alkohol i kombination kan göra märkliga saker med en människa. Du kan bli väldigt aggressiv tex och du kan få minnesluckor som sträcker sig över hela kvällen och göra dom mest märkliga saker som garanterat kommer ge dig en sjuk ångest dagen efter. Så nej, jag skulle inte rekommendera någon fylla.
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:42:44 följande:
    Alltså, även om du inte skulle ta någon sobril alls den dagen så har du det fortfarande i kroppen. Har man aldrig druckit alkohol med benso i kroppen så ska man inte supa. En eller två öl under en kväll men inte mer när du inte har en aning om hur din kropp reagerar. Benso och alkohol i kombination kan göra märkliga saker med en människa. Du kan bli väldigt aggressiv tex och du kan få minnesluckor som sträcker sig över hela kvällen och göra dom mest märkliga saker som garanterat kommer ge dig en sjuk ångest dagen efter. Så nej, jag skulle inte rekommendera någon fylla.

men jjag kan inte dö va??? å gud va jag mår piss när jag tänker på detta
Svar på tråden Sobril & alkohol