• solosss

Sobril & alkohol

Äej men vadfan, skit i sobrilen bara, eller skit i alkoholen. Jag själv är legal pundare (missbrukar stesolid, xanor, lyrika, imovane, theralen, osv osv) och INGET av det är smart att mixa med alkohol hur lite man än dricker. Alkohol är satans påfund. Sup hur hårt du vill men du kommer få ta konsekvenserna av det, och dom är icke roliga. Hjärtstillestånd, koma, medvetslöshet, depression... Lycka till. 

• solosss

Asså, varför tjafsar ni så jävla mycket i den här tråden? Fass skriver inte ut i bipacksedeln att man kan dö av en överdos, just för att benso är för folk med grov ångest och panikattacker, och de flesta är suicidala. De skriver heller inte ut på mediciner som är opiumbaserade, innehåller amfetamin osv bara för att folk inte ska veta hur jävla farligt det egentligen är så man inte ska få vatten på sin självmordskvarn, Jag har en kompis som blev förlamad och fick en hjärtattack pga bensoöverdos, han mår rätt ok nu men GE FAN i att blanda piller och alkohol. Fattar inte att det ens är nåt att diskutera? 

• solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 15:10:01 följande:
    Där har du fel. Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag till en början har använt mig av läkemedelsnamnet för att fortsättningsvis använda mig av den verksamma substansen, för enkelhetens skull. :)

Ingen har påstått att det skulle stå i någon bipacksedel. (Även om det faktiskt står i bipacksedeln på tex dexofen att den absolut inte får blandas med alkohol. Sådan viktig information måste stå.) Men om vi ponerar att det inte skulle stå på bipacksedeln så står det trots allt i "fass för förskrivare".
    Och fortsättningsvis så har vi inte pratat om någon överdos.

Men och? Man ska inte blanda läkemedel och alkohol även om man tar sin dos och ingen överdos, punkt slut. Skiter i vad du skriver om bipacksedlar. Förstår inte varför du sitter och propagerar för det. Det är väl det ts handlar om? 
    OnT: Mixa inte. Mixa inte. Blanda inte. Gör det inte. PUNKT 
  • solosss
    Anonym skrev 2013-02-13 16:06:20 följande:
    Ts frågade om vad hon skulle göra, om det var nån fara, svaret på frågan är att nej, det finns ingen fara även om det inte är rekommenderat att dricka alkohol när man tar sådana mediciner.

Om ts bestämmer sig att dricka 1-2 öl så kommer inget mer hända än att ts har det trevligt på kvällen.

Svaret är JO, det är farligt. 30mg sobril, ja det går säkert bra med en mellanöl, men hur många dricker bara en öl? Om hon klarar av att inte supa sig dyngrak så kan det vara ok, men det bästa vore att skita antingen i medicinen den dagen och kunna dricka som vanligt, eller bara strunta i alkoholen. Hon kan ju spara sina sobril opch ta alla på en gång, ddet kan också blir skoj :P 
  • solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 16:09:19 följande:
    Men stopp nu. Det var du som drog upp bipacksedlar och överdoser så tagga ner.

Tycker bara att det är dåligt att folk säger att det är ok att blanda alkohol och droger (tunga läkemedel). Det är uppenbart att ni inte har erfarenhet av bensodiazepiner.
  • solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 16:18:39 följande:
    Orkar inte ta samma diskussion en gång till.
    Och jag undrar om du verkligen har läst det jag har skrivit? Jag har ingenstans påstått att det är fritt fram att supa hejdlöst. Det enda jag har skrivit är att hon utan problem kan ta en eller två öl om hon dricker långsamt och lyssnar på kroppen.

Jag uppfattade det så, så jag tror andra gör det också. Jag förstår nu vad du menar, men tror inte folk tar det på allvar. En öl är en för mycket, och tusen öl är inte tillräckligt. Asså, förlåt, jag ör själv veck på xanor just nu men jag hoppas du fattar vad jag skriver... bärs och benso = dålig idé. Benso = ok, alkohol = ok, men icke tillsammans. Möjligtvis en mellanöl, men 30 mg sobril är rätt mkt spec om hon precis börjat med det. 
  • solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 16:33:41 följande:
    Som jag har förstått det så är detta inget nytt för henne. Har fattat det som att hon har ätit oxazepam ett tag.
    Kanske att dom inte har läst vad jag har skrivit men det är ju inget jag kan påverka. Jag har tydligt sagt att hon kan ta en eller två öl och att hon ska dricka långsamt så att hon känner hur kroppen reagerar.
    Uppfattade det även som att ts inte hade tänkt supa ner sig. I vilket fall är det enda jag har sagt att en eller två öl under en hel kväll inte är någon fara. Något annat ansvarar jag inte för.
    Och jag förstår vad du skriver. :)
    Kyss
  • solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:48:00 följande:
    Kan kan du alltid. Du har ju ingen aning om hur du kommer att reagera och jag kan inte heller svara på det. Det kan ingen. Och det är inte värt det. Ta din fylla den dagen du inte behöver sobril längre.
    Yes, men man kan ju också bara inte ta medicin den dagen man tänkte dricka, lider man inte av typ epilepsi så kommer inget hända, det är vad jag fått sagt av läkare när jag gick på lyrika och stesolid. Men tar ts piller så ja, en öl kan gå men det är onödigt att prova vad som kommer hända...
  • solosss
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 18:02:35 följande:

jag fattar inte rikitigt, jag lider inte av EP, så om jag skiter i sobrilen den dagen så kan jag dricka på kvällen är det så du menar???
    Ja. Det är väl det som alla i tråden skrivit, man ska inte blanda piller med alkohol. Du kan skita i att ta medicinen på dagen, dubbelkolla med din läkare, men att inte ta den en dag gör verkligen ingen skillnad. Ta den som vanligt dagen efter bara. 

så JA du kan dricka på kvällen om du inte tar medicinen alls på den dagen!!!!!!!!! 
  • solosss
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 18:17:35 följande:

Tack då skiter jag i sobrilen å har en rolig kväll i stället.
    JA! och jag kan lova dig att du inte kommer få nån panikattack, att missa medicin en dag är verkligen ingen fara. Du kan t o m ringa din läkare och den kommer säga samma sak. Skit i sobrilen, drick sprit och ha en jävligt skoj afton!! :)
Svar på tråden Sobril & alkohol