Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-14 17:15:12 följande:
oj va många är otrevliga i denna tråd, men ni som kan å vet så mycket kan då svara på,om jag tar min sista sobril kl 20:00 i morgon fredag, å sen så tar jag ingen sobril alls på lördagen utan dricker lite öl eller vin vid 18:00, då har det ju gått mer än 20timmar sen jag tog min sista sobril, då borde det vel inte vara någon fara??.. Det som skrämmer mig är att några skriver att man kan dö. å det vill jag inte, en fråga om jag hade alkohol problem, om jag hade det skulle vel jag inte fråga denna fråga jag har i min tråd.
Klarar du dig utan din dos en hel dag? Har man ätit benzo ett tag ska man trappa ned väldigt långsamt så att hoppa över en hel dag kan göra att du mår dåligt..
Man kan dricka på dessa om man dricker måttligt eftersom, precis som det står i FASS, så kan alkoholen förstärka effekten. Det som kan hända är att du blir väldigt berusad om du dricker för mycket.. Tar du din dos ganska tidigt på samma dag och sedan dricker ett par glas funkar det.
Lita på mig, jag har ätit dessa i 16 år. Alla är ju olika lättpåverkade men drick lite och känn dig fram.