Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Sobril & alkohol

Jag skulle inte dricka om jag var dig. Du bestämmer helt klart själv, men vore jag dig, skulle jag ta med några alkoholfria öl istället. Jag äter oxascand, och dricker inte en droppe.

• Miss Blue

TS, du väljer alltså hellre att dricka? Varför inte istället köpa med dig alkoholfri öl, då kan du ändå vara med i gemenskapen. Du säger att du inte dricker mycket, och då kan det väl inte spela någon roll om du är helt nykter?

Ha det kul på festen!

• Miss Blue
    Apopan skrev 2013-02-13 16:35:31 följande:
    Jag orkar inte läsa allt vad som skrivits, men har själv tagit sobril och läkaren sade att en öl någon gång om en känner att en är lite sugen, går bra. Men jag tog henne bara på ordet en endaste gång under mitt halvår på medicinen.

Mitt tips skulle dock vara att ha med dig ett gäng alkoholfria öl. Då känner en sig inte alls lika utanför, tycker Carlsbergs är godast :)
    Jag tipsade också om det. Men hon dissar det...
  • Miss Blue

Om du väljer att låta bli dem hela dagen, finns risk att du mår dåligt. För att inte prata om dagen efter, lite abstinens och bakis. Nej, fy katten.

• Miss Blue
    Anonym (Lätt att döma!) skrev 2013-02-14 19:07:50 följande:
    Tänk vilka idiotiska svar du fått!  Egentligen hade jag inte tänkt svara men kan inte låta bli! När jag var 22 år (idag 64) fick jag Stesolid till min fars begravning och var livrädd för att ta en lättöl. Inga problem över huvud taget och efter 42 år kan jag lova dig att ingenting kommer att hända om du bara tar det lite lugntt! Glöm alla dessa besserwissers som tror sig har läs på och inte har någon erfarenhet.
    Ingen erfarenhet? Hur kan du uttrycka dig så? Människor reagerar olika, det finns överhuvudtaget inga garantier för varken det ena eller det andra.
  • Miss Blue
    Anonym skrev 2013-02-14 19:47:20 följande:
    Berätta gärna hur det gick. Kan ju säga att skulle jag göra så skulle jag bli så dålig att jag inte ens kom iväg..
    Samma här. Om man kan undvara medicinen en hel dag, då behöver men den inte!
  • Miss Blue
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-14 20:07:58 följande:

jag har aldrig sagt att jag är beronde av detta eller hur, men jag har tagigt som läkaren sagt 10mg*3 dag´ligen, jag har vart utan och det har gått bra. det jag har undrat är om jag kan ta sobrilen som vanlig å sen dricka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja men då är det lugnt. Kör på!
  • Miss Blue
    Anonym (Malin) skrev 2013-02-14 20:34:45 följande:

Fan vad feeel du har miss blue. Du vet uppenbarligen inget om farmakologi och halveringstid. Vissa mediciner börjar inte gå ur kroppen förrän efter flera dygn, således gör det inget om man skulle missa att ta den! Jag äter SSRI dagligen men har fått rådet om sk. drug holiday av min läkare, dvs. att man gör ett uppehåll på1-2 dagar för att minska sexuella biverkningar inför tex. en planerad romantisk kväll. Detta fungerar utmärkt. Det betyder inte att jag inte behöver min medicin! Börjar jag inte ta den som vanligt efter ca 48 timmar blir jag jättedålig, får panikångest och självmordstankar. Inför en operation sätter man ut de flesta mediciner, det betyder inte att patienten inte behöver dem efter narkosen! Finns många fler exempel som bevisar att du pratar strunt.

TS. Du kan absolut dricka måttligt även om du tagit dina Sobril! Det går även fint att testa att hoppa över en tablett om det får dig att känna dig säkrare. Andningsuppehåll kan du få om du sköljer ner 200 mg Sobril med en flaska vodka.
    Tyvärr, så har jag inte fel. För, som jag skrev innan. Vi reagerar OLIKA!!  Vi reagerar på vad som eventuellt triggar ångest. Det du skriver att låta bli medicinen i 1-2 dagar har jag aldrig hört. Medicin ska tas regelbundet, däremot kan man minska vissa dagar. Om jag glömmer bort att ta min medicin på morgonen, så känner jag det lätt vid lunch. Så kom inte och säg att vi reagerar lika!!
Svar på tråden Sobril & alkohol