• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • Houdini
    Sheyen skrev 2013-02-12 20:52:23 följande:
    Du vet nog inte hur Sobril fungerar. Det är inte en depottablett och inte heller någonting långtidsverkande. Det blir absolut inte "lättare" att hoppa över en tablett eller två om man ätit dem en längre tid, eftersom att bensodiazepiner är beroendeframkallande. De säljs ju för tusan som droger på gatan! Många heroinister festar loss på bensodiazepiner emellanåt, så tänk dig för innan du börjar tipsa om saker som inte alls stämmer. Det här är allvarliga grejer.

Du läs vad jag skrev en gång till så inser du nog att jag var jävligt ironisk när jag skrev att det var enkelt att hoppa över en tablett eller två. Såg du inte "" dom tecknen?

Oavsett om det är en depåtablett eller inte så lagras en viss del av läkemedlet i kroppen som många totalt väljer att inte låtsas om.

Och om du läser hela mitt inlägg som rekomenderar jag henne att ta sin medicin och ge fasiken i alkoholen. Tråden handlar inte om TS är beroende av benso eller inte vill hon diskutera det startar hon nog en tråd om det. Nu ville hon veta om det gick att blanda alkohol och benso vilket de flesta i tråden avrått i från     
  • DreamBitch

Man riskerar inte andningsdepression om man dricker en eller två öl långsamt under en kväll.

• Miss Blue

Jag skulle inte dricka om jag var dig. Du bestämmer helt klart själv, men vore jag dig, skulle jag ta med några alkoholfria öl istället. Jag äter oxascand, och dricker inte en droppe.

• Sheyen
    Houdini skrev 2013-02-12 21:16:42 följande:

Du läs vad jag skrev en gång till så inser du nog att jag var jävligt ironisk när jag skrev att det var enkelt att hoppa över en tablett eller två. Såg du inte "" dom tecknen?

Oavsett om det är en depåtablett eller inte så lagras en viss del av läkemedlet i kroppen som många totalt väljer att inte låtsas om.

Och om du läser hela mitt inlägg som rekomenderar jag henne att ta sin medicin och ge fasiken i alkoholen. Tråden handlar inte om TS är beroende av benso eller inte vill hon diskutera det startar hon nog en tråd om det. Nu ville hon veta om det gick att blanda alkohol och benso vilket de flesta i tråden avrått i från     
    Jag förstår oftast inte ironi.
  • Sheyen
    DreamBitch skrev 2013-02-13 02:27:59 följande:
    Man riskerar inte andningsdepression om man dricker en eller två öl långsamt under en kväll.
    Det beror helt på vilken nivå ens tolerans ligger på. Det är dumt att säga sådana saker utan att ha någon saklig grund för det.
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 07:19:49 följande:
    Det beror helt på vilken nivå ens tolerans ligger på. Det är dumt att säga sådana saker utan att ha någon saklig grund för det.
    Nej, det gör det inte. Även utan tolerans så riskerar man inte andningsdepression på dessa mängder. 1-2 öl utspritt över några timmar tillsammans med denna mängd sobril är inte livsfarligt på något vis. TS kan självklart bli betydligt berusad om denne dricker för snabbt men någon andningsdepression är det inte på tal om. Det krävs större mängder av både oxazepam och alkohol för att något sådant ska inträffa.
  • Sheyen
    DreamBitch skrev 2013-02-13 07:52:52 följande:
    Nej, det gör det inte. Även utan tolerans så riskerar man inte andningsdepression på dessa mängder. 1-2 öl utspritt över några timmar tillsammans med denna mängd sobril är inte livsfarligt på något vis. TS kan självklart bli betydligt berusad om denne dricker för snabbt men någon andningsdepression är det inte på tal om. Det krävs större mängder av både oxazepam och alkohol för att något sådant ska inträffa.
    Vad hemskt att du påstår sådant utan att veta vad du pratar om. Att ge skenet av att det skulle vara okej att blanda är riktigt hemskt.

Har som sagt inte påstått att man måste dö eller få andningsdepression bara för att man blandar, men det finns fler anledningar till varför det inte är bra. Dessutom brukar man vanligtvis inte chansa när det gäller ens liv.
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 08:41:51 följande:
    Vad hemskt att du påstår sådant utan att veta vad du pratar om. Att ge skenet av att det skulle vara okej att blanda är riktigt hemskt.

Har som sagt inte påstått att man måste dö eller få andningsdepression bara för att man blandar, men det finns fler anledningar till varför det inte är bra. Dessutom brukar man vanligtvis inte chansa när det gäller ens liv.
    Du vet ingenting om mina kunskaper så bespara mig gärna dina gissningar.

Och för att citera dig: "Och riskera andningsdepression? Jaa, men jättesmart!" Detta var således vad jag svarade på.
    Om det vore livsfarligt att mixa alkohol och oxazepam skulle detta stå i fass. Som exempel så står det klart och tydligt i fass att man absolut inte ska mixa dexofen med alkohol. Något sådant står inte om oxazepam. Det som står är att oxazepam kan förstärka effekten av alkohol.
    Jag har aldrig påstått att man kan vräka i sig oxazepam och blanda hej vilt med mängder av alkohol men att smutta på en eller två öl under en hel kväll är inte farligt. Man måste ju självklart ta det lugnt och lyssna på kroppen.
  • Anonym (Nykteralkoholist)
    Sheyen skrev 2013-02-12 19:12:30 följande:
    Det är livsfarligt och du verkar vara långt ifrån kunnig vad gäller läkemedel och droger, vilket gör det hela än mer oroande.

Men jag tänker inte tjata på dig. Jag känner inte dig. Du gör exakt vad du vill, oavsett vad jag säger, så go for it, om du tycker att det är värt att chansa. Det är dock en riktigt dum idé. Jag säger inte att du garanterat kommer att dö, men du äventyrar ditt liv något enormt - du skulle bara veta...
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Nu är vi 39 personer som inte tycker att du ska blanda tabletter och alkohol, varför fortsätta denna diskussion om du ändå inte bryr dig?!   Demon

Svar på tråden Sobril & alkohol